5.1 Surround set doet het niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terloch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik heb onderhand al een tijdtje terug een surround set gekocht (5.1) en deze heb ik dus aangesloten op me net nieuwe computer!
Heel leuk allemaal, maar als ik de stekkers die in de computer moeten er achter in doen (alle 3) krijg ik alsnog geen geluid. voorin heb je wel het voor je koptelefoon en als ik daar dus me groene draadtje indoe van de surround set doen alleen de 2 voorste boxen het en de bas.

dan mis ik dus nog de 2 achter en middenvoorin.
Ik heb geprobeert via Configuratiescherm - audio instellingen - 5.1
maar dat lukt niet. hij begrijpt simpel weg niet ik het via de achterkant wil doen.
Ik heb begrepen dat je er iets voor moet instellen maar ik ben ten einde raad.

Help me alsjeblieft.
Bij voorboud dank je wel.

//Terloch :thumb:
 
Ik heb hetzelfde probleempje.
Ik heb net nog een 'Trust 5.1 Surround Speaker Set' gehaald,
en maar 3 luidsprekers die wel lukken.
Kan iemand helpen?

alvast bedankt!
 
Heb je niet RealTek Audio Manager? Dat staat dan onderin bij die icoontjes. Daar kan je dat wel instellen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook een 5.1 geluidskaart? Want zo'n groene 3,5 mm jack (de aansluiting dus) geeft alleen stereo geluid door ;)
 
Heb je ook een 5.1 geluidskaart? Want zo'n groene 3,5 mm jack (de aansluiting dus) geeft alleen stereo geluid door ;)

Dat klopt wel, maar:

Trust 5.1 Surround Speaker Set
Realtek Audio Manager die op 5.1 gezet kan worden

Dat betekend dat diegene sowieso de goede aansluitingen heeft en waarschijnlijk is de geluidskaart ook 5.1. Er zijn niet erg veel mensen met geluidsproblemen.
Normaal sluit je iets aan en zonder wat in te stellen doet alles het al.

-je kunt ook rechtermuisknop klikken op het icoonje. Dan kun je naar afspeelapparaten gaan en daar kun je weer meer instellen. Als er verschillende afspeelmogelijkheden in beeld komen, kun je altijd de ene uitschakelen of de andere, of allebei inschakelen.

- zoniet: dan klik je met de rechter muisknop op het afspeelapparaat en klik op je op luidsprekers configureren. Daar kun je ook 5.1 etc instellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan