5.1 Surround Sound

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Vorige week heb ik een Surround sound set gekocht (Logitech X-530)
dus met 5 speakers en 1 subwoofer.
Nu hoor ik uit de middelspeaker en de 2 achterste speakers alleen maar heel zacht geluid, de voorste 2 speakers doen het normaal.
ik heb een 5.1 Onboard geluidskaart, het zou het dus gewoon moeten doen.
Ik kan nergens instellingen vinden waar ik per speaker het volume kan regelen.
ook bij een audiotest doen alleen maar de voorlinker en de voorrechter speaker het.
en Ja, ik heb bij Configuratiescherm->Geluiden en audioapperaten->volume->geavanceerd
5.1 surroundsound luidsprekers geselecteerd.

Iemand een idee om dit te verhelpen:shocked: ?

Thanx alvast:cool:

~MaartehhM

Meestal heb je bij de drivers ook een configuratie mogelijkheid, om de DSP in te schakelen, hij draait nu op analoge weergave.

Moederbord? en chipset?
Onboard sound?
Losse soundcard?

Oftewel, de chipsetdrivers van de maker en de geluidskaart/audiochip drivers van de maker geinstalleerd?

Digital Sound Processor.:cool:

Bij Everest herkent hij het moederbord niet, de chipset is: ATI Radeon XPRESS200
Ik heb een onboard soundcard 5.1
Kan nergens drivers vinden omdat ik niet precies weet wat voor moederbord ik heb.

Kijk bij de Motherboards with ATI Graphics, op deze site.

Je hebt de Catalyst 6.9 Windows XP - Motherboard/IGP Drivers nodig, en de .Net Framework drivers.

Ik heb de .NET FRamework 2.0 gedownload,
maar de catalyst installeerd ie niet:
"Setup was unable to find components that can be installed on your currnet hardware or software configuration. please make sure you have the required hardware or software.

Nu is het waar dat ik geen ATI Graphics gebruik
(heb ik wel onboard zitten, maar ik heb een nVidia Geforce 7300GS 512 MB. gekocht omdat ik de graphics van ATI @#$&*(@ vond. Drivers van ATI verwijderd en hij doet het prima.) , en er zit wel een driver daarvoor bij.
Maar de rest schijn ik dus nodig te hebben.

Wat nu?

Laatst bewerkt:
De losse southbridge driver proberen, die staan bij de oudere divers, apart vermeld, bij het downloaden voor een langzame verbinding.

South Bridge driver gedownload, maar eerlijk gezegd merk ik geen verschil.
Het programmatje wat bij de computer zat, RealTek HD audio, heeft een test functie waarbij je alle boxen kan testen.
en weer doen alleen de voorste 2 het. de rest geeft geen kick..

er is ook altijd wel wat:mad: :confused:

Ik heb ook een RealTek, wel niet de HD Audio, maar toch, en kan kiezen voor analoog of dsp, in het laatste geval ook nog voor 2.1, 5.1 en 7.1.

Heb je misschien deze configuratie mogelijkheden?

Hier is een screenshot van mijn programma.
realtekjn8.png

Bij het plaatje kan je op de boxjes klikken en dan zou er een muziekje uit meoten komen.
Er komt alleen iets uit bij de voorste 2 zoals ik al zei.

Je kan inderdaad instellen hoeveel 'channels' je gebruikt, en ik heb zoals je ziet 6 Channels ingesteld, Maar niks helpt.

Ja, dat zie ik, maar ook dat hij op analoog staat, dan stuur je maximaal 2.1 aan, en niet hoger, zoek eens naar de instellingen van de digitale uitgangen.

Kan nergens instellingen vinden, Bij dat programmatje niet, google niet, de instellingen van windows niet, niks niet.

Heb je in windows je luidsprekers wel op 5.1 gezet?

- menu start -> uitvoeren -> type mmsys.cpl
- klik op de knop geavanceerd naast luidsprekerinstellingen.

Ook aan gedacht, staat op 5.1 surround.
dus daar kan het niet aan liggen

Ik ga nog maar is de handleiding grondig doorlezen.

Thx for help:thumb:

Wat late reactie, maar ik heb de handleiding doorgelezen, en er staat niks bij voor problemen etc. ik denk dat ik maar contact op neem met logitech.

Bedankt voor jullie hulp.

Ik heb nog op de site van Acer gekeken of er drivers voor mijn systeem bij staan (Acer Aspire T650).
Nu stond de pc er niet bij de lijst: http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html
toen keen ik bij de T620 en probeerde ik de audio driver van die computer.
Had ik natuurlijk nooit moeten doen, maar toen ik de driver instaleerde, moest ik mijn pc herstarten.
Toen ik naar dat programma wilde gaan (dat realtek) was het verdwenen.

Drivers gedeinstaleerd, Niks veranderd
gekeken in bios of AC'97 enabled was, was enabled.
systeem herstel gedaan, leverde niks op want hij gaf een foutmelding dat er niks veranderd kon worden

HELP!:shocked:

Effe de goede drivers downloaden, die staan er wel bij, hoor:) , kiek moar.

Doe gelijk de chipsetdrivers, als je toch bezig bent.

De Audio driver gedownload, programmatje weer terug, en het voert de test perfect uit!
Die Driver Did the trick!
Dus opgelost en

Much Thanks Lange Pier;) :thumb:

(De chipset driver niet geinstaleerd, zag dat het met de graphics te maken had, en ik gebruik de onboard graphics niet meer, dus niet geinstaleerd.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan