5.1 surround systeem werk niet meer goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

heeten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Ik heb laatst een 5.1 surround van medion gekocht. Hij deed het in het begin prima en de geluidskwaliteit was perfect. Bij Need for speed carbon deed het geluid het alleen niet goed.
Toen heb ik een nieuwe driver voor mijn ac'97 onboard geluidskaart geinstalleerd en daarna deed het geluid ineens veel zachter en deed de subwoofer het helemaal belabberd.
Omdat ik er met deze kaart er totaal niet meer uitkwam heb ik een hercules muse 5.1 dvd geluidskaart gekocht. Ik heb de onbaord geluidskaart uitgeschakeld in de bios en de muse kaart geinstalleerd met de niewste drivers. Het geluid is nog steeds niet goed en de bas klinkt nog steeds dof. Ik heb met mijn koptelefoon alle uitgangen getest en bij de uitgang van de subwoofer geeft hij een in de rechterkant alleen maar een doffe en krakende bass weer.
Ik ben helemaal de weg kwijt, en heb het nu helemaal gehad :(
Is er iemand die mij hiermee kan helpen
Alvast bedankt
Thijs

Heb je na die installatie van kaart en drivers ook de instellingen van je audio-in en -uit nagekeken?
Begin bij Volume Control bereikbaar via dat luidsprekertje naast de klok in de Taakbalk.
Ziet het er ongeveer uit als in bijgaand plaatje, geen paneeltjes grijs "inactief" zoals in het plaatje bij SPDIF?

.

Bijlagen

• VolumeControlAll.jpg
    VolumeControlAll.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 39
Bedankt voor de reactie Boeing 737,
Ik alles nagekeken bij de het volume panel in de taakbalk en alles staat gewoon op actief.
Laatst merkte ik ook een ander vreemd iets op. Als ik muziek afspeel in winamp of windows media player dat hij dan bij sommige nummers in een keer een stuk harder gaat. En als ik dan het volume schuifje bij winamp of windows media player omlaag doe blijven de front speakers het hard doen en de rest gaat wel gewoon zachter. Dat is alleen bij een paar mp3 bestanden zo maar ik vond het op zich wel vreemd.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan