5 Ghz netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
803
Hallo,

Vanwege veel netwerk verbindingsproblemen heb ik verschillende kanalen geprobeert voor beter resultaat, maar helaas. Mijn modem / router (Ziggo) heeft de mogelijkheid om naar het 5 Ghz te gaan. Maar voor mij toch de vraag of alle Wifi apparatuur het ook ondersteunt!

Ik ben op internet gaan zoeken of de laptop het ondersteunt. Helaas geen echte duidelijke site kunnen vinden, maar zag geregeld voorbij komen dat 5 Ghz mogelijk zou moeten zijn. Nu weet iedereen dat je niet alles op het net moet geloven ;-)

Dus vanmorgen mijn netwerk omgezet en de laptop ziet mijn netweerk niet meer....
Heb ik me toch laten misleiden door verkeerde informatie?

Het gaat om een Packard Bell TK36-AV-105NL
Er is een Qualcomm Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter geinstalleerd.

Is het inderdaad juist dat dit een 2,4 Ghz kaart is?
Als dat zo is, bestaat er dan ook een 5 Ghz kaart?
Waar moet ik dan opletten?

Grt.
 
The Acer Aspire 7551-7422 has Wireless N, but only at 2.4Ghz. The Atheros AR5B97 wireless adapter is only a single-band model and is not capable of 5Ghz.

Bron: yahoo.com

Lijkt mij dus niet mogelijk. Helaas.
 
kan die Ziggo beide banden tegelijk aan? Sommige routers adverteren wel dual band maar ze kunnen dit niet tegelijk.
 
Oke, bedankt voor jullie reacties.

De modem kan niet beide frequenties tegelijk aan. Ik zal dan toch moeten kijken voor een andere ontvanger of terug te schakelen naar het 2, 4 Ghz netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan