5 keer een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
ik heb een kennis van mij van 12-13 jaar die morgen opnieuw Windows XP moet installeren omdat hij voor de 5 keer een virus te pakken heb van cracks :rolleyes:
ik heb gezegd dat hij geen crack meer mag downloaden
bij het opstarten krijg hij een blue screen melding maar ik wil nog proberen te herstellen maar ik weet niet hoe dat moet doen bij XP ik weet het allen bij vista
en is er een programma dat alle website noteert en op mailt

PS. hij heeft een virus scanner maar ik denk dat hij niet weet wat je moet doen als hij een virus melding krijgt

alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
bij het opstarten krijg hij een blue screen melding
Dus je kan gewoon niet meer opstarten? Of kom je Windows nog in? Anders kan je een Systeemherstel proberen naar een datum zonder virus;). Maar als je Windows niet meer in komt, kan je inderdaad beter gelijk een herinstallatie doen.

ik kan het nu niet controleren maar hij zij dat hij Windows niet in kon maar hij starten wel op

Gevecht niet aangaan met die problemen door middel van een herstel/reparatie..

gewoon morgen opstarten vanaf cd en instaleren maar....;)

Als hij zo vaak zijn systeem platlegt, image maken, branden op DVD, 1 keer voordoen. En dan zelf uit laten zoeken :thumb:

Uiteraard wel eerst een "schone" installatie zoals hierboven al aanbevolen wordt.

Ja idd het beste hier is een volledig nieuwe installatie.
Want als je het nu tijdelijk oplost komt er derna misschien opnieuw een ander probleem boven en zo kan je bezig blijven.
Want wie weet wat voor virussen enzo er allemaal opstaan.

En wat ik ook zou doen is en serieus zeggen van op te letten wa hij opendoet en download ook in verband met e-mail. En als hij niet wil luisteren dat hij het dan zelf mag oplossen :) dan leert hij het vanzelf wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan