5 pc's op hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
ik ga binnenkort voor een project 5 pc's op een hub installeren... een klein netwerkje bouwen

het besturingssysteem wordt waarschijnlijk xp of 2000 of 2003, dat is nog niet duidelijk, wat voorn hub ook nog niet, heeft iemand op internet hier een handleiding van ? alvast bedankt

Voor een project 5 pc's op een hub.
Dat is vragen om moeilijkheden.
5 pc's op een switch dat gaat beter.

Je gaat alleen maar een netwerk maken, geen internet dus.

ik denk dat ze wel op internet moeten kunnen ja... en ja vragen om problemen, daar zijn wij systeembeheerders voor ( zegt me leraar )

Dan heb je in ieder geval een pc nodig waarbij er 2 netwerkkaarten inzitten. Die extra netwerkkaart daar komt het internet op binnen. Je dient dan internet delen in te schakelen en de pc wordt daardoor automatisch een soort van dhcp server die ervoor zorgt dat de pc's die aan de hub hangen een ipadres krijgen

oke, zover ging mijn kennis ook al ;) maar is der dus geen handleiding hiervan ?

Die schrijf je toch zelf even, maak je meteen een goeie indruk bij de leraar.;)

daar zit wat in... hmmz ik zal eens kijken (A) alvast bedankt mensen.... ciaooooooo

Wat voor handleiding wil je? Het meeste had ik al neergezet en als systeembeheerder in spé zou ik wel enig eigen initiatief verwachten en niet alles via een document doen :)

Zoals jij jouw project het beschrijft, is jouw project door bovenstaande antwoorden(en die jij ook al wist) bij deze zonder de noodzaak v.e. handleiding reeds afgerond.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan