5 records

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
om te beginnen ben ik nog genoodzaakt op het werk acces 97 te gebruiken :evil: dus ik ben beperkt hier en ik zal proberen uit te leggen wat ik wil hebben

binnen ons bedrijf worden orders verzameld en iedere dag verwerken we de hoeveelheid en gewerkte uren in een database zodat we de volgende dag kunnen vertellen wat de medewerkers gemiddeld hebben gelopen.

de behoefte is nu om niet alleen in het rapport een bepaalde de dag te hebben maar ook de hiervoor gewerkte 4 dagen.
Dit zijn dus bij een fulltimer daadwerkelijk de laatste 4 maar bij een parttimer de laatste 4 zaterdagen.

In het kort gezegd, ik wil op mijn rapport alleen de verzamelaars van een bepaalde dag (circa 45 personen) met een bepaalde dag en hierbij de daarvoor gewerkte 4 dagen en niet alle verzamelaars want dat zijn er rond de 150 en zou een onoverzichtelijk rapport geven.

Ik hoop dat dit duidelijk voor iemand hier is, en nogmaals, ik moet het realiseren in acces 97 dus ik ben beperkt in mijn mogelijkheden.

Bob :cool:

om te beginnen ben ik nog genoodzaakt op het werk acces 97 te gebruiken :evil: dus ik ben beperkt hier en ik zal proberen uit te leggen wat ik wil hebben

binnen ons bedrijf worden orders verzameld en iedere dag verwerken we de hoeveelheid en gewerkte uren in een database zodat we de volgende dag kunnen vertellen wat de medewerkers gemiddeld hebben gelopen.

de behoefte is nu om niet alleen in het rapport een bepaalde de dag te hebben maar ook de hiervoor gewerkte 4 dagen.
Dit zijn dus bij een fulltimer daadwerkelijk de laatste 4 maar bij een parttimer de laatste 4 zaterdagen.

In het kort gezegd, ik wil op mijn rapport alleen de verzamelaars van een bepaalde dag (circa 45 personen) met een bepaalde dag en hierbij de daarvoor gewerkte 4 dagen en niet alle verzamelaars want dat zijn er rond de 150 en zou een onoverzichtelijk rapport geven.

Ik hoop dat dit duidelijk voor iemand hier is, en nogmaals, ik moet het realiseren in acces 97 dus ik ben beperkt in mijn mogelijkheden.

Bob :cool:

Bob,

Ik neem aan dat je gegevens van de verzamelaars nu al vastlegd.
Kan je dan misschien aangeven wat je vastlegd, of anders een voorbeeld bestandje meesturen.
Want je vraag nog wat aan ons.

Wim

primair voer ik alleen de datum, gelopen artikelen en het aantal gewerkte uren in.
middels een query bereken ik het gemiddelde van die dag

Voor het rapport heb ik een extra query die het overall gemiddelde weergeeft (van alle gewerkte dagen dus)

ik kan de betreffende database niet bijvoegen want hij is te groot voor dit forum.

primair voer ik alleen de datum, gelopen artikelen en het aantal gewerkte uren in.
middels een query bereken ik het gemiddelde van die dag

Voor het rapport heb ik een extra query die het overall gemiddelde weergeeft (van alle gewerkte dagen dus)

ik kan de betreffende database niet bijvoegen want hij is te groot voor dit forum.

Kan je niet een kleinere versie maken met alleen jouw probleem er in.
Dus de tabellen met een paar records, het formulier en de queries.
Dat wordt niet zo'n grote database. Eventueel een .rar of .zip van maken.

Helpt mij genoeg om er naar te kijken.

Wim

Het bestand bijvoegen lukte niet meteen dus dan maar via mijn eigen site

http://www.bobkeizer.nl/testmap/gemiddelden.rar

gewerkt datum query geeft nu alleen het gemiddelde van 1 dag en daar wil ik dus de voorgaande 4 dagen bij hebben

is geloof ik iets met "select top" of zo

SELECT TOP werkt niet deze toont alleen de record sie aan een vaste waarde (n) voldoen.
Wat jouw oplossing moeilijk maakt is het input veld in de query. Daar kan je nix mee mee doen.
Handiger is het om een formulier te maken waarin je de datum opgeeft. Daar kan je dan mee rekenen (-4) en een goede qurey aanroepen.

Wim

Ik snap even niet precies wat je bedoeld met het inputveld van de query

Heb je suggesties hoe ik het anders kan of moet aanpakken?

Bob :D

Ik snap even niet precies wat je bedoeld met het inputveld van de query

Heb je suggesties hoe ik het anders kan of moet aanpakken?

Bob :D

In je query staat 'Like [geef datum]'.
Dat maakt een input mogelijk, maar daar kan je verder niets mee.

Wat ik bedoel is dat je beter een formulier maakt, want dan heb je een variabele met een naam en waarde.
In de query die dan de gegevens opgaat halen kan je gebruik maken van dat veld en er eventueel 4 dagen vanaf trekken.
Ik zit nu op mijn werk dus kan niet zo snel even een voorbeeldje maken. Misschien vanavond even

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan