5 uur om een film te branden? HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostma

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
Hey,

Ik heb op verschillende fora deze vraag gesteld en ik denk dat ik hier wel een antwoord moet krijgen.

Mijn vraag: Ik brand vaak met nero DVD's maar het vreemde is als voordat de film gaat branden gaat ie eindeloos lang transcoderen. Als ik een film van boven de 4GB heb duurt et soms 4 en een half uur tot vijf uur. bij een normale film van 3GB drie en een half uur. Ik heb begrepen dat dit helemaal niet hoeft.
Ik kan nergens de optie vinden waar ik dit kan uitzetten. kan iemand mij helpen? Ik wil graag weten hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt,

mvg Anne-Marie (apostma)

Zijn dat filmpjes die je zelf hebt gemaakt met een of ander programma.
Zo ja vertel dan eens welkprogramma.
En vertel eens welke versie van nero.

nerooo

ik brand gewone films met nero die ik heb gedownload. zoals avi mpg xvid/divx etc. ik heb nu de versie 6.6.01 van nero vision express 2.

Beste apostma,

Nero heeft een nieuwere versie , updaten graag,
http://www.nero.com/eng/nero-up.php

Het heeft ook te maken hoe snel je PC is,
kun je misschien wat vertellen over je systeem,
alvast bedankt,

Wat Nero Vision Express 2 doet, hij voegt transcodeerstromen aan je Film, dus als je Film van
DivX/Xvid/Mpeg formaat hebt, hij veranderd ze in een
Mpeg2 formaat, zodat je ze daarna in je DVD Speler kan afspelen en het bekijken op je TV,
dus inderdaad dat het langer kan duren....

het prog WinAVI integendeel doet daar veel korter over, dus als ik mijn films heb omgezet naar een MPEG2 formaat en het vervlogens met een menutje erbij laat omzetten in Nero Vision Express, dan doet ie er veel korter over dus pak 'm beet 60 t/m 80 min, omdat ie al in een MPEG2 formaat is omgezet, vandaar, maar ik raad je WinAVI aan om het om te zetten en vervolgens het ook met WinAVI te branden, ik durf te zeggen dat je zo klaar bent,,,, kijk naar deze link, en kijk goed wat
SiCkWiThIT opgeschreven heeft, en daar vindt je ook de dowload link voor WinAVI, (ShareWare),
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=210748&highlight=SiCkWithIT

wens je veel succes,,,,

reactie

ik heb een windows xp home edition. AMD Athlon XP 2500 +

Ik moet alleen even nero updaten. en ik zal de link proberen bedankt!

maar het is dus niet zo dat ik niet hoef te transcoderen? Dat moet dus wel?

Beste apostma,

maar het is dus niet zo dat ik niet hoef te transcoderen? Dat moet dus wel?

in andere woorden Ja, het moet wel....
"!!Tip"!! doe het b.v. als je ergens naar toe moet,
of gaat slapen, dan zal de tijd je minder opvallen, of
je eraan storen.

Veel Succes....

bedankt!

Oke bedankt ik zal het morgen even proberen lukt et niet dan ben ik hier weer hahaha

bedankt voor de hulp

mvg Anne-Marie

Ben Ik dom ?

Volgens mij helpt het niet om eerst om te zetten met WinAvi. Die doet er erg lang over en dat Nero daarna minder werk heeft is logisch.

Maar nero doet beiden tegelijk en heeft daarom (als je de WinAvi tijd optelt bij de nero brandtijd) minder tijd nodig. Hoeft nl. niet eerst mpeg te decoderen voor hij verder kan. En bij Nero mag je ook wat anders doen als hij bezig is. Alleen niet met je PC, want je processor zweet peentjes.

Eric.

Nero updaten zal niet helpen in het versnellings proces, het omzetten naar mpeg2 duurt nu eenmaal lang daar kun je niks aan doen....

Na een nachtje wachten (8 uur) is 'ie nog meer bezig met het
transcoderen van het menu. Ik zie ook niets "gebeuren" in Nero Vision 4, geen voortgang.

Als ik in plaats van 1 of 2 films (3 uur / Avi / Mpg) passend op een DVD slechts
1 uur tv recording (DVR-MS) op DVD brandt dan zie ik meteen tijdens het
transcoderen de film verwerkt worden ... Komt dit door type bestand of door
de kortere duur ?

Kan aan de bron liggen.

Als het origineel b.v. NTSC is moet hij van 30 frame's per seconde 25 frame's per seconde maken en en passant ook nog even de resolutie aanpassen.

Als het DivX is moet hij zelfs eerst de frame's maken, want die zijn er niet.

Daar gebruik ik de oude VSO DivX2DVD voor. De nieuwe loopt voor geen meter en is niet gratis.

Dat gaat niet in zijn koude kleren zitten.

Trouwens de enige die echt goed NTSC aan kan is volgens mij Ulead !! Je kunt een trial downloaden. Het duurt lang, maar je ziet wel hoever hij is.
Mijn Pinnacle maakt er ook soep van.

En let op wat je binnen haalt is meestal NTSC van over de grote plas.

Eric.

@rvdbrugg
Om in een vraag van mei 2005 nog te gaan zitten vragen lijkt mij niet juist.
helemaal niet omdat je de topic starter niet bent.
je had een eigen vraag moeten maken.
Dan komt het ook onder een breder publiek terecht.

Onze Pup

Onze Puppy is nogal streng. Daarnaast heeft hij natuurlijk gelijk.

Maar OK je bent nieuw, dus fouten maken mag.

Vergeet niet K-lite er op te zetten, dan kan het in ieder geval niet aan het missen van een codec liggen.

http://www.codecguide.com/

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan