500w problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeForce

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
ik heb een tech solo 500w voeding met een probleem

ik heb er 2 x hardeschijf op 1 videokaart 1 dvd rw

spec's :
AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+ op een Asus K8V SE Deluxe

nVIDIA GeForce 6600 AGP video kaart

DVDRW 20X20X12X

allen het bovenstande is aan geslooten en nog krijgt me videokaart niet genoeg stroom als ik bij voorbeeld C&C 3 of FEAR zelfs met een simpel spelletje als Bejeweled Twist geeft hij aan dat hij niet genoeg stroom krijgt iemand een oplossing ? voor dit bizaren probleem

p.s gewoon interneten gaat wel gewoon zonder problemen

Hoi,

Ik denk een andere voeding volgens dit lijstje is het niet z'n best merk.

Modag

ik ga toch maar eens kijken voor een andre voeding denk ik

tnx

mensjes ben ik weer op een oude topic van mij ik heb onder tussen een ander voeding gekocht ( High power 620w en nog is me video-kaart aan het zeuren over niet genoeg stroom zal zo weer ff een everest uitdraai maken en hem poste (wordt hier moe van ben 6 x trug geweest een andre halen en heb nu nog het probleem:( )

p.s comp gebruikt niet meer dan 107W zit een watt meter ingebouwt :)

Laatst bewerkt:
Kijk in bios setup of je er mischien meer volt op kan zetten:thumb:

heb het agp slot voltage kunnen verhogen van 1.6 naar 1.7 maar dit heeft nog niks opgelost probleem blijft:(

waar staat v-link voltage voor ?

was trouwens van 1.5 naar 17 volt

hij geeft na het verandren meteen aan het begin ( starten van windows) de fout al aan

niet genoeg stroom verlaag de garph ......... om systeem te beschermen

bun nu al zo ver dat ik ff het video kaartje uit mijn andre pc heb gehaald en die aan het testen ben op dit systeem

asus geforce 6600 le 256mb (agp)

maar dezen wil ie niet instaleren blijft maar laden rechts onder in de blak

ergste nog nu schakelt mijn procesor fan stopt er mee (na 15min te hebben geladen van de drivers ) nu dus weer moet herstarten voor dat me procesor op brand :S

deel 2

had dus weer me ouden kaart er in gezet maar dat deed ie mooi niet toch weer die 6600 le er in maar probeer het wel met totaal format van me pc meschien is het de software wel :S post hier weer zo dra ik weer online ben
maar zie dat me fan der weer me stopt spreek jullie laterzzzzzz

PLZ HELP

Laatst bewerkt:
nou heb "alles" er weer op draait weer heb aleen me proce fan anders aan moete sluit zit nu op een externe voeding :S

deel 2

heb hier boven genoemden weer verandert nar het moederboard tot nu to draait alles nog zowel de video-kaart als de fan draaien nu ben nu aleen als me drivers weer aan het doen dan kan ik de video-kaart ff stress kijken of dezen wel blijft draaien

(dat het dus uiteindelijk niet aan de voeding heeft gelegen maar aan de kaart :S )

tnx alvast geforce

Laatst bewerkt:
Je hebt nog steeds problemen?
Ook met die andere videokaart?

Wat is nu exact het probleem? Welke foutmeldingen krijg je?
Krijg je dezelfde fouten ook buiten gamen?

ik heb een tijd problemen gehad met Geforce 6600 256mb (agp) (aopen) kreeg steeds teweinig stroom van me voeding ik een aantal keer een andere voeding gehaald maar mocht niet baate nu heb ik een 620w high power voeding (gebruik overgens maar 110w) bij redelijk gebruik heb nog niet getest op vol gebruik heb ik de kans nog niet voor gehad

maar goed ik dwaal weer eens af
ik kreeg vervolgens het idee om het voltage te verhogen heb ik gedaan (agp slot) van 1.5 / 1.7 v heeft aleen maar geresulteert in direckte fout ( ik krijg niet genoeg stroom .........ik verlaag de graph.... om schaden aan het systeem te vorkomen ....) zal kijken of ik het screenie nog heb

vervolgens heb ik kaartje een andere pctje erbij gepakt en ff het video-kaartje daar uit gehaald over gezet in mijn pctje ( asus GeForce 6600 le 256mb (agp) )
en ik start de pc nou opstarten deed hij toe vond hij nartuurlijk de nieuwe kaart ( voor het systeem dan) en maar zoeken naar drivers zoeken zoeken ........... en toe viel het me op dat me procesor ventilator stil stond :eek:ik hergestart zelfden verhaal en nog 2x daar na hetzelfden liedje vent stopt er mee na een tijdje
ik oude kaart je weer trug er in mocht ook niet baate toen maar format C: klaar alles geherinstaleert en tot nu toe draait alles nog normaal alles weer normaal aangesloten en wel ik ga zo ff het spel fear instaleeren en eens ff kijken of dezen kaart het zelfden probleem geeft

dan weet ik of het aan de voeding of de kaart ligt

p.s weet dat het een lap txt is maar moest het ff uitlegen :confused:

Laatst bewerkt:
ik heb een tijd problemen gehad met Geforce 6600 256mb (agp) (aopen) kreeg steeds teweinig stroom van me voeding
Lijkt mij heel sterk. Hoe kom je hierbij?

maar goed ik dwaal weer eens af
ik kreeg vervolgens het idee om het voltage te verhogen heb ik gedaan (agp slot) van 1.5 / 1.7 v heeft aleen maar geresulteert in direckte fout ( ik krijg niet genoeg stroom .........ik verlaag de graph.... om schaden aan het systeem te vorkomen ....) zal kijken of ik het screenie nog heb
Was ook een vreemde tip die je kreeg

vervolgens heb ik kaartje een andere pctje erbij gepakt en ff het video-kaartje daar uit gehaald over gezet in mijn pctje ( asus GeForce 6600 le 256mb (agp) )
en ik start de pc nou opstarten deed hij toe vond hij nartuurlijk de nieuwe kaart ( voor het systeem dan) en maar zoeken naar drivers zoeken zoeken ........... en toe viel het me op dat me procesor ventilator stil stond :eek:ik hergestart zelfden verhaal en nog 2x daar na hetzelfden liedje vent stopt er mee na een tijdje
ik oude kaart je weer trug er in mocht ook niet baate toen maar format C: klaar alles geherinstaleert en tot nu toe draait alles nog normaal alles weer normaal aangesloten en wel ik ga zo ff het spel fear instaleeren en eens ff kijken of dezen kaart het zelfden probleem geeft

dan weet ik of het aan de voeding of de kaart ligt

p.s weet dat het een lap txt is maar moest het ff uitlegen :confused:
Oke dan wachten we ff of het heeft geholpen.

hier een afbelding van de fout

Bijlagen

• FOUT2.JPG
    FOUT2.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 26
kijk, hier kunnen we iets mee.

Heb je wel de voedingsstekker (molex als het goed is) aangesloten op de videokaart?
Als het goed is kan de AGP-poort namelijk niet voldoende energie leveren aan de kaart.

ik weet hoe ik de video-kaart aan moet sluiten en moet nu zeggen dat mijn Geforce 6600 le het wel doet voeding geeft aan niet meer dan 110 Watt te gebruiken.

test met F.E.A.R hoogste reselutie dus echt alles op max 4 lvl's gedaan en draaide met hier en daar wat schokjes toch wel goed moet de kaart nog afstelen naar juiste instelingen

maar om een lang verhaal kort te maken ik denk dus echt dat het aan de kaart ligt

zal de kaart overgens nog wel testen op mijn anderen compie

en het reslutaat hier posten

ik weet hoe ik de video-kaart aan moet sluiten en moet nu zeggen dat mijn Geforce 6600 le het wel doet voeding geeft aan niet meer dan 110 Watt te gebruiken.
De 6600 LE is een simpelere kaart en zal misschien zijn energie wel uit het AGP slot kunnen halen.
Dus had je nu die voedingskabel wel of niet op de kaart aangesloten?
Op die andere 6600-kaart dus...

op de 6600 had ik de stroom kabel aan gesloten net als op de 6600 le die is ook aan gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan