500watt voeding genoeg voor crossfire?

Status
Niet open voor verdere reacties.

358tim

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Dag,

Ik heb een acer aspire m7720 (dure versie met de ati4850)
Core i7
Ati 4850 1gb
6gb ram
Windows Vista 64bit

Ik heb naar Acer gebelt en die vertelden dat er een 500watt voeding in mijn computer zit.
Nu is mijn vraag is 500watt genoeg om 2 ati 4850 kaarten van 1gb te laten draaien? (ik wil er namelijk een tweede inzetten)

Alvast bedankt,

Tim

ik betwijfel het, dus nee, ik zou wat meer watt kopen :P 600-700 zou ik dan doen

En is mede afhankelijk van het merk van de voeding, de kwaliteit dus!

Even je kast openschroeven en op de voeding kijken, de enige manier. Op de voeding zit een sticker met merk en aantal Watt

kan dit ook zonder de kast open te maken? wou namelijk zo lang mogelijk de garantie houden.

tenzij je aan de achterkant van je voeding kunt zien welke voeding erin zit? soms zit daar een sticker waar je het merk mss in kleine lettertjes op kunt lezen. anders moet je echt je kast openhalen.

oke dan iets andere vraag.
Als ik er nou gewoon een tweede 4850 inzetten met deze voeding kan dan mijn hele systeem kapot gaan, of gaat er alleen een beetje performance verloren?

hoeft niet. alleen gaat je systeem niet goed lopen(vaak uitvallen enzo)

dus dan werkt je systeem zo goed als niet.

maar zoals ik al zei het hoeft niet maar het kan wel.

de voeding kan zichzelf opblazen(niet letterlijk opblazen) en dan bijv het moederbord in zijn graf meenemen.

kortom: ik zou het niet proberen :P

Ja maar hoe wil je dan in godsnaam die 2e 4850 er bij in zetten als je de kast niet open wil maken? Als je toch er mee aan de gang gaat kun je ook wel even kijken wat voor voeding je hebt.

oke bedankt voor de hulp en vooral snelle reacties.

weet nog niet zeker wat ik ga doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan