xX Da Master Xx
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 feb 2008
Ik heb nu een (voor jullie misschien al oude) pc met 512mb RAM geheugen,
ik ben nogal een FPS fan en speel vooral Counter Strike Source (CSS) en nu ook Team Fortress 2, maar ik ben hier niet om over men spelletjes te praten maar ik heb namenlijk en vervelend probleem...
Ik loop hier bijna letterlijk de muren op en heb al honderden stressballetjes kapot geknepen omdat men PC soms overdreven traag is naar mijn mening...
Als ik gewoon surf en wat muziek met Windows Media Player laat spelen dan kan hij dat perfect aan, maar als ik CSS wil spelen dan moet ik echt 5min lang wachten vooraleer ik eindelijk het in-game menu krijg!!!
En ook als ik aan het spelen ben moet ik alle instellingen op het laagste zetten omdat mijn pc het anders niet aankan. Tot overmaat van ramp denkt men PC grappig te zijn en loopt dan even vast, 10 stressballetjes later ofwel 5min heeft hij CSS eindelijk afgesloten en moet ik hem opnieuw opstarten (weeral 5min wachten).
Ik ben dit echt moe, al dat wachten...
Nu is men vraag aan jullie, heeft dit allemaal met men RAM geheugen te maken?
en als ik van 512mb naar 2gig upgrade is dat verschil dan duidelijk merkbaar op alle vlakken??
Ik zou het liefst van al willen dat ik met men 2gig RAM een snellere PC heb en eindelijk de settings van CSS op High kan zetten...
Nog wat info van men systeem:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
CPU Type Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam Dell Dimension 5100
Systeemgeheugen 512 MB (DDR2-400 DDR2 SDRAM)
Video kaart ATI Radeon X300/X550/X1050 Series Secondary (128 MB)
Video kaart ATI Radeon X300/X550/X1050 Series (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X300 (RV370)
Geluidskaart Creative EMU10K2 Audigy / Audigy 2 Audio Processor
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, als je meer informatie nodig hebt dan braag je het maar
(Systeem informatie komt van EVEREST home edition)
ik ben nogal een FPS fan en speel vooral Counter Strike Source (CSS) en nu ook Team Fortress 2, maar ik ben hier niet om over men spelletjes te praten maar ik heb namenlijk en vervelend probleem...
Ik loop hier bijna letterlijk de muren op en heb al honderden stressballetjes kapot geknepen omdat men PC soms overdreven traag is naar mijn mening...
Als ik gewoon surf en wat muziek met Windows Media Player laat spelen dan kan hij dat perfect aan, maar als ik CSS wil spelen dan moet ik echt 5min lang wachten vooraleer ik eindelijk het in-game menu krijg!!!
En ook als ik aan het spelen ben moet ik alle instellingen op het laagste zetten omdat mijn pc het anders niet aankan. Tot overmaat van ramp denkt men PC grappig te zijn en loopt dan even vast, 10 stressballetjes later ofwel 5min heeft hij CSS eindelijk afgesloten en moet ik hem opnieuw opstarten (weeral 5min wachten).
Ik ben dit echt moe, al dat wachten...
Nu is men vraag aan jullie, heeft dit allemaal met men RAM geheugen te maken?
en als ik van 512mb naar 2gig upgrade is dat verschil dan duidelijk merkbaar op alle vlakken??
Ik zou het liefst van al willen dat ik met men 2gig RAM een snellere PC heb en eindelijk de settings van CSS op High kan zetten...
Nog wat info van men systeem:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Moederbordnaam Dell Dimension 5100
Systeemgeheugen 512 MB (DDR2-400 DDR2 SDRAM)
Video kaart ATI Radeon X300/X550/X1050 Series Secondary (128 MB)
Video kaart ATI Radeon X300/X550/X1050 Series (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X300 (RV370)
Geluidskaart Creative EMU10K2 Audigy / Audigy 2 Audio Processor
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, als je meer informatie nodig hebt dan braag je het maar

(Systeem informatie komt van EVEREST home edition)