• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

52 weken rooster met 1 hoofdinvoerblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter huijb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo,

Ik heb een weekplanning met een hoofdinvoerblad en een blad weekoverzichten. Wanneer bv. de planning is gemaakt voor week 6, wil ik aan het einde van die week de gegevens overbrengen naar blad weekoverzichten om vervolgens het hoofdinvoerblad opnieuw te gebruiken voor week 7. Aan het eind van week 7 moeten deze gegevens weer naar het blad weekoverzichten. Om vervolgens week 8 in te voeren op het hoofdinvoerblad, etc. etc. Ben al een week bezig maar kom eigenlijk geen steek verder. De enkele voorbeelden die op het wereld wijde web staan brengen me ook niet verder.

Voorbeeldbestand bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Huijb,
Ben eens een beetje gaan stoeien(ben ook niet echt een ster in excel).
Ik ben met bijgevoegde file een beetje in jou richting gekomen.
Alles werkt tot de data naar het datablad verzonden wordt, hier komt een fout.:confused:
Dit kan misschien door een andere forum lid worden opgelost.:thumb:
Hoor wel of dit is wat je zoekt.

Perry

P.s. als ik de fout zelf kan vinden, laat ik dat nog weten.

Bekijk bijlage week over schrijven.xlsm

Hallo Huijb,

Aan de knop in je bestand te zien moet dit via Vba gebeuren.

Eerst een tabelletje gemaakt in G11:H16 met de functie 'SOM.ALS'.

Code:
Sub hsv()
With Sheets("Weekoverzichten").Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft)
  .Offset(, 2).Resize(6).NumberFormat = "[h]:mm"
  .Offset(, 1).Resize(6, 2) = Sheets("hoofdinvoer").Range("G11:H16").Value
 End With
End Sub

Bijlagen

Probeer bijgesloten bestand eens.
Als je op de knop drukt worden de gegevens op het blad weekoverzicht gezet, de bestaande gegevens worden gewist (Let op! geen undo mogelijk) en het weeknummer wordt verhoogd met 1.

Ik vind het overzicht nogal onoverzichtelijk als ik eerlijk mag zijn.
Daarom heb ik ook een derde tabblad aangemaakt met een mijns inziens handiger manier om data op te slaan. Tevens minder kans op fouten.
In kolom A voer het je weeknummer in, in kolom C etc. de overige gegevens. Met de filterknoppen kun je weken selecteren of personen selecteren.

Bekijk bijlage rooster 02.xlsm

PS, Ik heb Excel 2007 met maximaal kolomnummer XFD. Als je minder kolommen hebt moet je dit stukje ...Sheet2.Range("xfd1")... in de code aanpassen aan jouw max. kolomnummer. Mooier is natuurlijk wat HSV geschreven heeft, namelijk kolommen tellen.

Dank allen voor de bijgevoegde voorbeelden. Ik ga ze vandaag eens een voor een bekijken.

@HSV Krijg een foutmelding bij het openen van je voorbeeld. "Kan niet worden geopend omdat bepaalde inhoud onleesbaar is. Wilt u deze werkmap openen en herstellen" en dit krijg ik ca. 10 keer. Openen en herstellen biedt geen soelaas. Bovendien wordt er een programma geopend die niets met Excel te maken heeft, Art text Lite :)

Edit: Dus ik heb nu jouw macro gebruikt in mijn bestand, dit geeft geen error.

Noot: Ik werk met Excel voor Mac

Laatst bewerkt:
Ben het bestand van HSV verder gaan uitwerken. Hierop heb ik een vraag, hoe kan ik de code zo aanpassen dat het overbrengen van de data begint in b.v. kolom H van weekoverzichten?

Zoiets ?
Code:
Sub hsv()
With Sheets("Weekoverzichten")
 With IIf(IsEmpty(.Cells(1, 8)), .Cells(1, 7), Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft))
  .Offset(, 2).Resize(6).NumberFormat = "[h]:mm"
  .Offset(, 1).Resize(6, 2) = Sheets("hoofdinvoer").Range("G11:H16").Value
 End With
 End With
End Sub

Die melding kreeg ik ook.
Het zal wel aan de verschillende machine's/programma's liggen.

Die gaat niet lekker :) De eerste keer dat de macro loopt gaat het goed, klik ik vervolgens nogmaals op de knop dan wordt de data op blad "hoofdinvoer" geplakt in kolom D.

Mijn excuses,

Het scheelt één belangrijke punt.

Code:
With IIf(IsEmpty(.Cells(1, 8)), .Cells(1, 7), [SIZE=5][COLOR=#ff0000].[/COLOR][/SIZE]Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft))

Dit punt miste inderdaad zo te zien want het werkt. Bedankt tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan