520 watt of 620?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe voeding aan te schaffen maar, een 520 is al zat of 300 eigenlijk al maar ik wil ook nog wel wat gaan modden maar ik kan een 620 watt voeding voor kopen voor niet veel meer als de 520 watt (zelfde type) geeft de 620 watt betere prestatie's of raden jullie dit af(520 watt misschien zuiniger)?

Bedankt alvast:thumb:

Groet!

ik zou persoonlijk kiezen voor de 520 watt als die al voldoet.
want als je systeem bijvoorbeeld max 400watt gebruikt zal je geen verschil merken tussen 520 of 620 want je kan niet meer dan je max verbruik gaan gebruiken.

ja maar als je gaat modden kan je beter voor de 600+ kiezen als je bijvoorbeeld alleen al je videokaart upgrade heb je al 500 watt nodig plus allemaal ledjes en fans (gebruikt haast niks maar aslnog) kom je wel te kort

o ja

een voeding neemt per jaar gemiddeld 10 watt af en een goedkope voeding meer. hou daar ook rekening mee

Dit lijkt vreemd... maar je kunt beter de zwaarste voeding nemen.... Uit test is gebleken dat voedingen het meest efficient zijn op ongeveer 50% van hun maximum vermogen....

Bovendien pakt een 600 Watt voeding geen 600 Watt als het systeem er maar 300 nodig heeft... alles hangt af van de "efficiency" van de voeding (die bij de betere voedingen ook meestal vermeld staat...)

Oke bedankt dan ga ik voor de Cooler Master Real Power M620 620 watt dus:thumb:

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan