5400 RPM en 7200 RPM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik heb nu een 60 GB 5400 (2 MB) in mijn PC zitten. Ik doe er straks een 120 GB 7200 (8 MB) in.

Jullie begrijpen dat ik dan de "hoofdschijf" graag om wil draaien. Maar hoe doe ik dit?
Behalve het master/slave idee, alles staat nu op de 60 GB. Hoe krijg ik dit (inc. MBR?) (instellingen etc. etc.) naar de nieuwe schijf?

Je bedoeld hoe je je huidige windows etc foutloos op je nieuwe hd krijgt?

Juistem.

Moet ik er even bijvermelden:

huidige schijf is opgedeeld in een
50 GB en een "5.85" partitie.

Met Ghost een rechtstreekse kloon maken van de ene schijf naar de andere en, indien nodig, de bootsector herstellen via de CD-rom van XP.

Ik heb Norton Ghost 2003.

Klonen moet wel lukken.
Hoe kan ik de bootsector herstellen? Ik heb XP Home CD's van Compaq Recovery. Als ik daarmee boot kan ik opgeven of ik wil formatteren (fabrieksinstelling) of afsluiten.
Ik heb wel een XP Pro CD.

De bootkernel van home en pro is volgens mij dezelfde dus zou je met die CD-rom kunnen herstellen.

Eerst zorgen dat beide schijven zijn aangesloten en dan via Ghost een 'één op één kloon' maken.

Ok

En als ik geghost heb master/slave? En hoe start Windows dan op? Ik heb nu Dualboot (XP H / 2k) lopen op C:\ en D:\.

Klopt dat :o?

Ik wil het wel uittesten maar zoals je weet, is primary en kan nu echt niet gaan formatteren...

Als je een clone hebt gemaakt kan je als het goed is de master / slave omdraaien.

dus 7200rpm master
5400rpm slave.

Dan zou het volgens mij in principe gelijk moeten werken.
Als je het niet zeker weet vanaf welke schijf je nu de dual boot krijgt, kan je die 5400rpm ook ff loskoppelen.

Doet ie het > suc6! Kan je gelijk die 5400 rpm formatteren en hem opnieuw verdelen.

suc6!

Ok, ik ga het proberen!

En, nog iets.

Die 5400 ziet er momenteel zo uit in PM:
attachment.php

dus kan ik hem niet doortrekken tot één 60 GB schijf. Hoe doet ik dit? (ik heb PM 8.0, is toch goed?).

Of zeg ik dan delete D:\ en voeg hem toe bij de C:\? Ja toch?

Bijlagen

• pm.jpg
    pm.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 45
yep zoals je het al zegt. D schijf deleten en dan die overgebleven data bij je c-schijf gooien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan