5400 rpm of 7200 rpm

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Momenteel heb ik een Maxtor 92041Ù4 van 20 GB 5400rpm in mijn computer zitten. Ik wil er een tweede harde schijf bij plaatsen en overweeg een WD 40 GB te kopen. Moet ik nu de 5400 ( dezelfde snelheid als de Maxtor) 0f de 7200 nemen. Ik heb eens gehoord dat als je twee harde schijven hebt altijd de laagste snelheid telt en dan heeft het dus geen zin een hogere snelheid te kopen. Is dit waar of onzin?

Teun

Onzin.

Installeer je Windows op de snelle harde schijf. Je zult wel merken wat het verschil is tussen 5400 en 7200 rpm, lol.

Bij die snellere HD kosten ook niet echt veel meer dan die van 5400 he.

Laatst bewerkt:
Kan je rustig doen, die 7200 tpm zijn de toeren waaqrmee de schijvern ornddraaien, alicht dat hij sneller is

succes

Hallo,
Bedankt voor de reactie. Maar hoe pak ik dat aan om die nieuweschijf mijn eerste schijf te maken en er xp op te zetten. Is dat alleen een kwestie van de nieuwe schijf op master zetten en de oude op slave. Of moet ik eerst de nieuwe formateren er xp opzetten en daarna master en slave omwisselen. Of is er een eenvoudiger manier

Teun

de snelheid ligt niet van de langzaamste HD af, ze worden opgeteld, althans, als het om een RAID-schakeling gaat wel...

Als je een nieuwe HD koopt, moet je hem sowieso nog formatteren. Ik zou voorstellen NTFS, als master configureren, maar de andere HD ook, alleen op de and IDE-kabel aansluiten dan natuurlijk.
Ik zou dan wel de XP op de snelle HD installeren (als C: dus) en die andere alles wat je wil wouden kopieren en daarna formatteren zodat je met een verse HD kunt beginnen.

ff een tip tussendoor

weet je zeker dat je een WD wil kopen??

kep er niet zo'n goede ervaringen mee, als je de keuze nog kunt maken en het prijsverschil is nihil, ga dan voor maxtor zou ik zeggen en het verschil in prijs tussen een 40Gb en bijv 80Gb is ook niet zoveel, kun je weer ff vooruit

neem een maxtor joh en dan een 7200RPM en gooi er je windooz op dan zie je het verschil wel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan