54mbit, toch maar 800kb

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

ik heb thuis 2 pcs en een laptop. deze delen hun hdds met elkaar. Alle computers hebben min. een 54MBit verbinding met de router. (wlan)
als ik op mijn laptop naar een van de Pcs navigeer en daar een film vandaan kopieer naar de laptop toe, haalt die niet meer dan ca. 800kbytes.
hoe kan dit? het gaat over het wifi netwerk dat 54MBit heeft, dan zou de overdracht theoretisch toch met min. 6,75Mbytes/sec moeten gaan?

Bvd!
Luc7

Ik geef toe: die 800KB/s is wel wat mager, maar wat is de signaalsterkte op beide computers? Als dat rond de 30% is, verklaart dat het geheel wel (30% * 30% = 9%; 9% van 6,75MB/s is 600KB/s)...

geen idee of ik het ergens in % kan zien, maar alle 5 de balkjes zijn wit.

Misschien als je er met je muis op gaat staan? Het kan namelijk betekenen dat de kwaliteit onder de 20% is...

De beste manier om grote bestanden over te zetten is nog altijd bedraad.
Draadloos is daar niet echt voor geschikt.

als ik in ieder geval tussen de 2 PCs een lan kabel hang, werkt alles dan nog en zet hij de bestanden dan via de kabel over? ookal blijven ze daarnaast allebei op de wifi.

dit is trouwens wat mn wlan adapter aangeeft.
Capture.PNG

Nee,vind de pc niet leuk.
Het is of draadloos of bedraad,maar niet beide.
je kunt het beste vanaf je speedtouch een utp kabel trekken.

Ik zit op kamers en de router hangt een eindje verderop. Een kabel trekken zit er niet in. Anders had ik dat al veel eerder gedaan! ;)
Een van de 2Pcs gebruik ik als server, voor downloaden en streamen etc. die zou ik eventueel wel naast de router kunnen zetten, misschien helpt dat wat

Goh,downloaden met 54 Mbit.
En gaat dat een beetje???
En de rest van de kamerbewoners,hebben die ook nog wat over??

nou de downloads (ook via internet dus) komen sws niet boven de 800kb. en het internet is niet bepaald stabiel. (ook als ik niet download etc.) maar glasvezel komt er aan :)
Meestal is er overdag en in de weekenden niemand, en downloaden doe ik hoofdzakelijk snachts.

Dan zou ik wachten op glasvezel.
Daar zit meestal ook een 300N modem/router aan vast.
En eens vragen of er toch draad naar de kamers getrokken mag worden.

Ik doe ook s'nachts downloaden,die synology nas van mij zuigt aan de verbinding of het niks is.
Hou ik zelf niks over.

okey wachten dus. en bestaan er eigenlijk apparaten die een wifi signaal oppakken en waar je dan via lan weer pcs aan kunt hangen? soort Hub of switch maar dan een die via wifi internet binnen krijgt. misschien zou ik dan zo´n ding in mn kamer kunnen zetten. dan hebben de pcs iig onderling een hoge overdrachtsnelheid.

Jep, die bestaan. Het beste kan je daarvoor een Acces Point kopen of een goedkope router (ik gebruik zelf af en toe een oude KPN router).

ik bedacht me nog iets anders, kan ik de wireless verbinding van de server niet delen met mn PC. De "Server" staat toch altijd aan. Dan zitten die 2 iig bekabeld aan elkaar. Of heeft dat veel negatieve gevolgen op de snelheid van het internet op mn PC?

Ik dacht me te herinneren dat dat bij XP wel kon (en dus bij latere Windows OS'en waarschijnlijk ook). Daarvoor moest je naar netwerkinstellingen en daar zag je de draadloze en de ethernetkaart. Dan kon je daartussen een netwerkbrug maken (volgens mij om de verbinding te delen). Wel heb je dan een Crossover kabel nodig om beide pc's aan elkaar te koppelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan