550 Mailbox unavailable

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelMonteny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
3
Sinds ongeveer 1 maand zijn wij van ISP gewisseld en sindsdien hebben wij problemen met het versturen van mail. Zeer regelmatig komen verstuurde mails niet aan, maar komt er een foutmelding.
Het betreft mails van meerdere gebruikers naar meerdere eindbestemmingen.
De meest voorkomende foutmelding is:
550 Mailbox unavailable

Na 1 of 2 maal "Opnieuw verzenden" gaat het wel goed.
 
Mail Programma Outlook 2003 (Exchange account) op Windows XP.
Mail Server Exchange, van Windows 2003 SBS.
 
Wat hier een paar keer de oplossing is geweest;
Router + switches allemaal herstarten..

Eerst kreeg ik allemaal DELAY berichten totdat ik dus bovenstaande stap had uitgevoerd.

Mvg Joey.
 
Ipv DNS te gebruiken gebruik ik de smtp server van de provider. Probleem opgelost.
Niet de meest elegante methode, maar wel effectief.
Mogelijk is dus alles rebooten ook een oplossing, blijkbaar is er iets fout met de DNS, maar ja bedrijfsomgeving.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan