• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

56 commandbuttons benoemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hiermee krijg ik al gauw 1127 item in een lijst"

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
   ListBox1.List = Columns(1).SpecialCells(2).Value
End Sub

Hiermee krijg ik al gauw 1127 items in een lijst

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
   ListBox1.List = Columns(1).SpecialCells(2).Value
End Sub

goedemorgen,

gisteren een ganse tijd kunnen werken aan het bestand en tot nu toe is dit het resultaat. Je ziet SNB dat de intentie er wel is e, enkel de tijd ontbrak me eind vorige week.

Heb er wel nog wat werk aan, zijnde:
- meerdere selecties kunnen maken per persoon in 1 keer
- aantal stuks van hetzelfde kunnen verwerken
- printen en faxen vanuit de userform
- ...

ik heb wel heel wat userforms en code moeten weghalen om het te kunnen uploaden....

de gekleurde commandbuttons bovenaan hebben allemaal quasi identieke code als de UFbestelling...

reacties en tips zijn nog steeds welkom!
Bekijk bijlage broodjes v1 forum.xlsm

In principe kun je dus toe met een enkel userform voor de selectie. Mocht ik vanmiddag nog tijd hebben kan ik even kijken of ik ook wat kan uploaden met een voorbeeld.

de gekleurde commandbuttons openen elk hun eigen userform met dezelfde functionaliteit als de commandbuttons op de UFbestelling.

het principe wat ik dus wil bekomen is een bestelsysteem voor belegde broodjes. In principe dus een kassasysteem met overzicht alle producten, overzicht bestellingen, printout en faxmogelijkheid

Dat begrijp ik, maar daar ze eigenlijk grotendeels hetzelfde zijn hoef je niet meerdere forms te maken, want alleen de bestelbuttons veranderen. Je hoeft dan niet meerdere userforms te onderhouden. hopelijk heb ik straks nog wat tijd om je een voorbeeld te laten zien.

Bekijk bijlage broodjes v2 forum.xlsm

Hier de aanpassing om de eerste 3 categorieën op een enkele form te zetten

Laatst bewerkt:
goedemorgen wampier,

dit is idd een iets betere aanpak :)

ga wel kijken om de splitsing te maken van de belegde broodjes, en het gewone brood (wit, bruin, enz).

ook zie ik dat de knoppen BW met groenten en dergelijke verdwenen zijn :)

ik pluis het eens uit achter de schermen...

leuk leuk

Niet "verdwenen", heb ik even gedelete omdat anders je voorbeeld niet op mijn arme 13x7 laptop past ;) (ben momenteel in het buitenland)

In principe kunnen die toetsen met 1 regel weer toegevoegd worden of onveranderd laten in je echte file. In principe hoef je alleen de tabellen aan te passen in de buttoncode, de hoeveelheid buttons wordt dan automatisch berekend. Maar ik wilde vooral even laten zien wat ik bedoelde met mijn statement dat je maar 1 form nodig had.

1 form is idd wel makkelijker om mee te werken.

nu moet ik enkel nog bekijken hoe ik meerdere zaken op 1 persoon kan bestellen, en meerdere items van eenzelfde product...

1 form is idd wel makkelijker om mee te werken.

nu moet ik enkel nog bekijken hoe ik meerdere zaken op 1 persoon kan bestellen, en meerdere items van eenzelfde product...

Dat is vooral een layout design iets. Mocht je er niet uitkomen kan ik daar misschien binnenkort nog eens naar kijken

ik denk dat ik idd de layout daaromtrent een stuk moet aanpassen, en natuurlijk ook de code. Dat zolang ik niet op bestel klik, de gekozen naam gekopieerd wordt naar de volgende regel en zo de bestelling overgenomen wordt.
wordt nog zoeken :)

hey wampier,

ik ga weer herbeginnen aan mijn bestandje. ready for some help? :)

ben je in de mogelijkheid om de buttons die je in #28 laten verdwijnen hebt, terug te toveren?

dan bekijk is alvast hoe ik verder wil met alles :)

thx in advance!

Bekijk bijlage broodjes v3 forum.xlsm

na een paar dagen en uren werken aan het bestand ben ik al redelijk ver gekomen. Naar layout en makkelijk werken toe zal er mss nog wat werk aan zijn maar soit :)

ik heb enkele commandbuttons bijgemaakt, oa extra bestelling en afrekening + een numeriek klavier om het aantal stuks van een soort te bepalen.

de commandbutton extra bestelling kopieert de naam van de werknemer en laat je toe direct een nieuwe bestelling te plaatsen.

de commandbutton afrekening opent een nieuwe userform waarin je een overzicht krijgt van de bestelling van die persoon. alle items (1 of meerdere) worden in een listbox getoond. So far so good.
Op de userform werk ik met labels die het te betalen bedrag en het terug te geven bedrag toont.

nu zit het 'probleem' bij de label te betalen. Daar zou ik graag de som zien van alle producten die in de listbox te zien zijn. daar geraak ik jammer genoeg niet uit..

wampier, snb? iemand anders? :)

groeten,
spiesse

Je kunt toch het totaal meerekenen terwijl je de lijst vult?

Code:
Private Sub UserForm_initialize()
LblNaam.Caption = UFBestelling.ComboNaam
With Sheets("Bestelling")
For Each cell In .Range("A8:A50")
 If cell.Value = LblNaam.Caption Then
   Me.LstBestelling.AddItem cell.Offset(0, 2).Value
    totaal = totaal + CDbl(cell.Offset(0, 4))
 End If
Next
End With
LblOpmerking.Caption = UFBestelling.TxtOpmerking
LblBedrag.Caption = Format(totaal, "0.00")
LblTeruggave.Caption = UFBestelling.TxtTeruggave

hoi wampier,

bedankt voor de oplossing. nu zie ik echter dat de LblTeruggave enkel aangeeft hoeveel ik moet teruggeven op het laatste item. Waarschijnlijk een kleine aanpassing?

zou je eventueel nog kunnen aangeven hoe ik de cmdbuttons van de soorten broodjes (BW met groenten enz) terug kan toveren? jij hebt die ergens weggestoken omdat je scherm te klein was of zo...

thx in advance!

Meest eenvoudig is om te button functie nogmaals te gebruiken en die buttons te linken aan een andere cel. Ik zal eens kijken of ik morgen ergens tijd vind.

goedemorgen wampier,

ik zie de extra cmdbuttons verschijnen, dus das al héél goed. Nu ga ik nog proberen bekijken hoe ik de combinatie kan maken tussen bv americain en BW met groenten, zodat de prijs kan berekend worden door het bestand zelf.

indien nodig roep ik je hulp in.

Groeten,
David

wampier,

het lukt me niet :) kan jij mss de samenvoeging het het soort beleg en het soort broodje uit je toetsenbord toveren?

thx in advance!

Spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan