6 in 1 Kaarten niet herkenbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Berichten
104
Na het installeren van een multibootsysteem DOS / Windows XP wat goed is verlopen herkent mijn PC niet meer het 6 in 1 Kaartsysteem (vast inbouwonderdeel van mijn PC).

In MIJN COMPUTER worden de schijven wel herkend, maar af en toe is de computer continu bezig om de kaarten in te lezen. Het geluidje wat je hoort als je een nieuwe usb-aansluiting maakt. In de window van MIJN COMPUTER zie ik af en toe ook dat het bijbehorende icoon van de betreffende stations er af en toe bijkomt.
Zo af en toe verschijnt er dan in eens plotseling het beeld dat de desbetreffende kaart gescand wordt. Er bevinden zich zowel een Compact Flash Card als een Smart Media Card in de staions. Maar deze kunnen niet worden ingelezen.

Ook heb ik het programma TuneUp Utilities 2006 er op los gelaten; dit herkend ook de stations en heeft aangegeven ook een correctie daar in gemaakt te hebben ter verbetering, maar helaas ook zonder resultaat.

Ik heb bij APPARAATBEHEER bij de USB-connecties niets kunnen vinden; alles wordt als correct werkend aangegeven.

Ook heb ik heb het cd-tje met de drivers voor dit 6 in 1-apparaat al een paar keer vergeefs opgestart.

Het fenijn zou toch misschien in de staart kunnen zitten t.w.:
Het enige punt wat niet correct staat in APPARAATBEHEER is de netwerkcontroller.
Eigenschappen geven aan: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd (code 28). Ik heb deze er al eens uitgegooid en opnieuw opgestart met helaas hetzelfde resultaat.

Het kunnen uiteraard ook 2 problemen zijn.

Wie weet er raad?

Hartelijk dank!
 
Zou u voor ons een Snelraport willen plaatsen middels Everest dan kunnen we eens verder kijken.
 
BANDIT123 zei:
Zou u voor ons een Snelraport willen plaatsen middels Everest dan kunnen we eens verder kijken.
Dat ziet er voor mij helaas nogal ingewikkeld uit. Het programma downloaden, installeren en dan daarna?
 
Dat valt wel mee ,installeren en onder de Kop Rapport/Snelrapport/HTLM versie dat kopieren en hier plaatsen
 
BANDIT123 zei:
Dat valt wel mee ,installeren en onder de Kop Rapport/Snelrapport/HTLM versie dat kopieren en hier plaatsen
Ik denk dat het gelukt is; mooi overzicht trouwens. Zag gelijk welke kaartjes op welk station zijn aangesloten. het is de eerste keer dat ik een bijlage verstuur; ik hoop dat ie aankomt. Bedankt.
 
Gert01 zei:

Ik denk dat het gelukt is; mooi overzicht trouwens. Zag gelijk welke kaartjes op welk station zijn aangesloten. het is de eerste keer dat ik een bijlage verstuur; ik hoop dat ie aankomt. Bedankt.

Ik zie de bijlage niet en voorzover ik het kan zien wordt een HTML-bestand niet als bijalge ondersteund.
 
Gert01 zei:
Ik zie de bijlage niet en voorzover ik het kan zien wordt een HTML-bestand niet als bijalge ondersteund.

Heeel de tekst selecteren en kopieeren en dan reageer op bericht en dan plakken
 
BANDIT123 zei:
Heeel de tekst selecteren en kopieeren en dan reageer op bericht en dan plakken
Een HTM-bestand wordt toch niet als bijlage geaccepteerd om te verzenden. Met wat moeite is het denk ik toch gelukt in een pdf-file. Hij gaat hierbij als het goed is.
H.gr. Gert 01 ;)
 

Bijlagen

  • EVEREST Home Edition.pdf
    35,8 KB · Weergaven: 17
In Apparaatbeheer waar vraagteken bij staat van de Ethernet controler deze uitschakelen,(dus niet verwijderen).
En als u echt onder DOS goed wil werken zou ik de snelheid van de Processor lager zetten
 
BANDIT123 zei:
In Apparaatbeheer waar vraagteken bij staat van de Ethernet controler deze uitschakelen,(dus niet verwijderen).
En als u echt onder DOS goed wil werken zou ik de snelheid van de Processor lager zetten

Er staat nu een mooi rood kruis door heen, maar het levert niets op.
Het venster van MIJN COMPUTER is onrustig; het ene moment komen de icoontjes door van de stations, om daarna weer terug te keren tot de standaard grijze icoontjes. Maar inlezen gaat niet.[ M.b.t. tot DOS; dit zou ik dan toch moeten aanpassen in de BIOS. Dit ben ik geheel doorgelopen, maar nergens vind de kloksnelheid. Ik zou me ook kunnen voorstellen dat DOS niet zo snel met een kloksnelheid van 3 Ghz. overweg kan, maar tot heden (beperkt ervaren) zag ik nog geen problemen./COLOR]
 
Laatst bewerkt:
Is te proberen:
Verwijder in Apparaat beheer je USB eens en je USB drivers.
Opstarten Windows vindt dan nieuwe apparaten, en dan je MB driver cd er in en opnieuw laten installeren
 
BANDIT123 zei:
Is te proberen:
Verwijder in Apparaat beheer je USB eens en je USB drivers.
Opstarten Windows vindt dan nieuwe apparaten, en dan je MB driver cd er in en opnieuw laten installeren


De hele bups van de USB weggehaald en opnieuw opgestart met de drivers voor de 6 in 1 op cd er in. Resultaat: alles wat ik weggehaald heb staat er weer in. Automatisch zoeken op mijn cd werd niet opgepakt. Wel daarna weer de setup uitgevoerd. Maar helaas blijft alles hetzelfde. Aleen het icoontje van de SM-card komt op. Maar inlezen van de kaartjes lukt niet.
 
BANDIT123 zei:
Die Cardreader is toch niet stuk??
Het is geen kapotte Windows98-schijf (grapje)?
Alles (alle stations in de 6 in 1)heeft normaal gefunctioneerd. Zij worden dus ook wel gezien, alleen niet ingelezen.
 
Wordt het Puzzelen,probeer eens of je kaartjes bij een ander wel in te lezen zijn, en als kan ook van een ander in die van U,al is het alleen maar om uit te sluiten waaar de schoen wringt
 
BANDIT123 zei:
Wordt het Puzzelen,probeer eens of je kaartjes bij een ander wel in te lezen zijn, en als kan ook van een ander in die van U,al is het alleen maar om uit te sluiten waaar de schoen wringt

Voor de Compac Flash-card heb ik ook een aparte reader; dit kaartje wordt in die adapter wel gelezen. Het kaartje zelf is goed. Ik denk dat ik helaas wéér opnieuw met de installatie van WXP moet gaan starten. Ik vrees dat we er zo niet verder uitkomen. 'k Ga morgen weer verder. Bedankt voor deze.
 
Laat nog wel een berichteje achter,wil hetzelf ook graag weten
 
BANDIT123 zei:
Laat nog wel een berichteje achter,wil hetzelf ook graag weten

Uiteraard ga ik hier morgenavond in principe mee verder. Ik wacht nog even op verdere reacties en als het echt niet lukt, ja dan moet het maar met een nieuwe installatie. Maar ik vrees dat dit weer op hetzelfde probleem uitkomen wordt. Ik kom er zeker zelf op terug.
Gr.:thumb:
 
Gert01 zei:
Uiteraard ga ik hier morgenavond in principe mee verder. Ik wacht nog even op verdere reacties en als het echt niet lukt, ja dan moet het maar met een nieuwe installatie. Maar ik vrees dat dit weer op hetzelfde probleem uitkomen wordt. Ik kom er zeker zelf op terug.
Gr.:thumb:

Welnu: het is uithuilen en opnieuw beginnen.
Ik heb de hele Windows XP-partitie verwijderd, omdat ik ook constateerde dat ik mijn ISDN-modem niet in APPARAATBEHEER terug kon vinden. Eerder constateerde ik dus dat de Netwerkcontroller daarin aangaf niet geinstalleerd te zijn en alle geheugenkaartjes in de 6 in 1 module niet ingelezen konden worden (maar wel de stations gedecteerd in MIJN COMPUTER).

Enfin ik zal stap voor stap aangeven wat ik nu allemaal gedaan heb, om vervolgens te constateren, dat ik nog net zo ver ben en alles nog precies hetzelfde is.

1. Met Windows XP-cd opgestart; windows-partitie weggehaald en Windows opnieuw geinstalleerd op de resterende partitieruimte van mijn HD. Eerder had ik dus DOS 6.22 geinstalleerd op de C:\ - schijf;

2. Windows XP Servicepack 1 geinstalleerd;

3. De drivers voor mijn moederbord geinstalleerd;

4. De drivers voor de grafische kaart geinstalleerd;

5. Windows XP Servicepack 2 geinstalleerd;

6. CD 6 in 1; de drivers geinstalleerd. Hier werd niet om gevraagd en heb ik via setup geinstalleerd;

7. Alle essentiele software van Microsoft Windows Update gedownload en geinstalleerd;

8. Modemdrivers geinstalleerd; rechtstreeks via cd, want nergens anders werd het modem teruggevonden. ook niet bij hardwaredetectie;

9. RVS-Com Lite geinstalleerd >>>> Automatische detectie van uw communicatieapparaat is mislukt. Stuurprogramma's zijn (wel) geinstalleerd;

Tot zover de installatie zonder het gewenste effect.

VERDERE INFORMATIE:

Bij APPARAATBEHEER staat bij overige apparaten ALL in ONE en de NETWERKCONTROLLER op niet geinstalleerd. Als ik kijk bij de details, dan zie ik bij All in One (USB\VID ..........nummers) en bij Netwerkcontroller (PCI\VEW.............nummers).

Het modem kan ik nergens vinden, ook niet in het Configuratiescherm bij de modems.

In de README-file van het modem (SWEEX ISDN-modem) staat de volgende tekst bij de voorbereiding (daarna moet alles vanzelf gaan bij WXP), t.w.:
Preparation:
- If you had already installed a ISDN adapter with a CAPI driver, please de-install it properly before starting the installation;
- Check if your channel protocol is DSS1 (Euro ISDN).
Deze melding zegt me niets, maar ik had nog niets geinstalleerd immers dus dit zal wel niets betekenen.

Wat betreft de 6 in 1 inbouwmodule: de kaartjes worden met bijbehorende icoontjes wel weer weergegeven in MIJN COMPUTER maar de kaartjes worden wederom niet gedetecteerd. Als ik het kaartje er uit haal en er weer insteek dan herkent het syteem dit wel en begint de automatische scan zonder verder effect. Zo af en toe herhaalt het syteem dit automatisch. Als ik een geheugenkaartje er in steek krijg ik van het syteem de volgende mededeling: "(Station) I verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. De locatie kan een vaste schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of het Internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Als u ook dan niets kunt vinden, is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.

Tenslotte:
Ik heb een LinkSys Router met internet via de kabel.

Alles op een rijtje denk ik zelf toch het meest aan het disfunctioneren van die NETWERKCONTROLLER die het hele zaakje moet coordineren.

Deze keer niet, maar bij de vorige installatie kreeg ik iedere keer ook meldingen dat bepaalde USB-apparatuur aan een USB-poort met lage snelheid waren aangesloten, dat waren dus ook USB-poorten die op de 6 in 1-module zitten.

Nu weet ik echt niet meer wat ik nog kan vermelden.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen en/of iets kan betekenen voor:
- de netwerkcontroller;
- het inlezn van de geheugenkaartjes in de 6 in 1 module;
- het detecteren van het modem.

Hartelijk bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan