60 GB harde schijf 7200 rpm goed of niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen.
Een harde schijf van 60 GB vind ik voldoende.
Nu kan ik deze schijf in 3 verschillende toerentallen kopen. 4200 rpm - 5400 rpm - 7200 rpm.

Nu ben ik wel gecharmeerd van de 7200 rpm, want dat scheelt behoorl in performance.

Maar ik hoor ook wel berichten, dat deze schijf veel te warm wordt en defekt kan raken.

Als ze niet goed zouden zijn, dan worden ze toch niet gemaakt.

Wie heeft ervaring met dit soort schijven.

Hoi, ik heb ook een harde schijf van 40 GB 7200 toeren in mijn pc, geen laptop, en die staat de ganse dag aan. Heb nog geen problemen gehad en ik heb ze toch al een jaar. De enig koeling die in de pc zit is de koeling van de processor. De temperatuur van de kast is nog behoorlijk zelfs met het warme weer van de laatste maanden. Dus ik denk niet dat dat problemen kan geven.

Groetjes.

P.S. het is zelfs een schijf die op normale lagers draait, nu hebben ze schijven die op olie draaien dus denk ik dat dat nog minder problemen kan geven.

Hallo

Hoe hoger het toerental , hoe meer mechanische "stress".

In "theorie" moeten alle schijven een bepaalde levensduur hebben , maar .... je moet maar net de "pineut" zijn heeee.

Alvorens tot aankoop over te gaan , zou ik ook eens vragen , wat de garantiebepalingen zijn op de betrokken schijven...

Soms is het ogenblikkelijk omruilen , maar heb al andere , meer negatieve zaken gehoord/meegemaakt .

Uiteraard zijn de snellere schijven "performanter".

Peter

Ik praat wel over een 7200 rpm schijf in een laptop.
Deze schijf is net nieuw.
In een laptop zit meestal 4200 rpm of 5400 rpm.
7200 rpm komt bijna niet voor. Vandaar mijn vraag, wie er ervaring mee heeft in een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan