60mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

solots

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Berichten
13
hallo allen
ik gebruik regelmatig een pay server via xnews.
ik maak gebruik van grabit en spotnet
en dounload het met een max van 2.5 mb
nu dacht ik hey een nieuwe aanbieding van upc met 6.0 mb
dus ik dat doe ik ,kan ik teminste mn hd's its vlotter binnen halen.
immidels heb ik mn 6.0 mb,maar ik merk totaal niks als ik via grabit of spotnet.
het blijft ront de 2.5 mb hangen.

wat is hier de reden van .
had ik niet verwacht

als ik via website its ophaal haal ik wel die 60mb/s ,maar niet via een grabit
de speedtest.net haal ik 57/5.8 up l
 
Laatst bewerkt:
dan zou je moeten kijken welke snelheid je ontvangt van xnews.
misschien haal je megabyte(MB/;MB/s) en megabit(Mbit/Mbps) door elkaar
 
Wen er maar aan UPC knijpt regelmatig in het weekend af. Heb zelf ook Fibre power 60Mbit van UPC en maak gebruik van payserver Eweka. Door de weeks zit ik rond de 52MBit, in het weekend vaak maar de helft of eronder.:confused:
 
je moet even in de instellingen van je router kijken (192.168.0.1), of je router op dual band staat en dus niet op single band. daarna kan je even naar www.speedtest.net gaan om te controleren wat je internetsnelheid is. vervolgens moet je even kijken welke snelheid je newsservers hebben en of je wel alle threads open hebt staan (dus niet maar 3 threads, terwijl je er 10 mag).
 
Wen er maar aan UPC knijpt regelmatig in het weekend af. Heb zelf ook Fibre power 60Mbit van UPC en maak gebruik van payserver Eweka. Door de weeks zit ik rond de 52MBit, in het weekend vaak maar de helft of eronder.:confused:

oke,mare ik merk nu helemaal geen verschil,moet eerst mn acount bij xnews aanpassen,als goed ik heb ik daar een limiet acount
 
je moet even in de instellingen van je router kijken (192.168.0.1), of je router op dual band staat en dus niet op single band. daarna kan je even naar www.speedtest.net gaan om te controleren wat je internetsnelheid is. vervolgens moet je even kijken welke snelheid je newsservers hebben en of je wel alle threads open hebt staan (dus niet maar 3 threads, terwijl je er 10 mag).

ik heb geen dual band router gebruik TP-link wr1043nd.
momenteel speed test 55 mbps
upload 5.9
 
Laatst bewerkt:
die 55 is dan wel juist, maar als je draadloos gebruikt en je geen dual band hebt kom je waarschijnlijk inderdaad niet op je maximale snelheid vermoed ik. probeer het eens bekabeld. daarnaast ook even controleren wat de snelheid en threads van je newsgroup zijn.
 
ik snap het.
ik gebruik zelf geen wireles,voor mijn pc
alleen mn vrouw.
gebruik ook geen dual band.
ik ben der achter gekomen dat mn pay server acout en max heeft van 20 mbps.
heb zojuist aangepast naar max.
nu maar even afwachten ,want het nieuwe acount gaat pas in aankomende maand ,9 sep.
bedank zover
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan