64 bits systeem met haperende kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Allereerst mijn specificaties van mijn systeem :
Moederbord : MSI K8T FIS2R neo MS-6702 (v1.X)
Processor : AMD Athlon 64 3200+ (512 cache) Boxed dus cooler meegeleverd ( origineel)
Geheugen : 2 keer 512 mb ( pc 2700 ) DDR ( Infineon)
Harde schijven : 2 keer Hitachi Deskstar 160 GB Serial ATA
Videokaart : ATI Radeon 9600 XT ( 128MB)
Optische drives : Lite on DVD speler 16X
Lite on DVD brander 4X
floppy drive : OEM
Besturing : Windows XP Proffesional
Geluid onboard
Lan onboard

Toen ik het nieuwe systeem geassembleerd had deed zich al een vreemde merkwaardigheid bij het installeren van XP op.
Het intalleren ging in etappes , ik moest telkens ( tot 3 keer) resetten . Hierna stond het besturingssysteem er op en omdat het me niet lekker zat heb ik gedacht dat er misschien wel vuil op de lens zat en toen heb ik geformatteerd en een andere DVD drive uitgeprobeerd , waarna hetzelfde vreemde euvel zich voordeed.
Ik heb het maar zo gelaten, maar het vreemde was dat er in beide gevallen niet om registratie werd gevraagd. Overigens is de CD van windows XP prof volkomen schoon en zonder krasjes e.d. Het installeren van de floppy's waar de SATA drivers op staan ging ook niet zoals het hoort.

In het begin liep het systeem om de haverklap vast . Ik heb van alles ondernomen , van default instellingen van het bios tot high performance en allerlei instellingen die er tussen zitten tot het flashen van het bios. Echter zonder merkbaar resultaat.
Als ik een DVD wil afspelen dan bevriest het beeld telkens om even later weer verder te gaan ( secondes tikken wel door , ik gebruik power DVD versie 4 en 5) echter na verloop van een minuut of twintig gaat de film wel verder zonder haperen. Ik heb ook nog een drive van een vriend er in gehad om te kijken of het daar aan ligt, maar dat was ook hetzelfde .
Het vreemde is als ik de film naar de harde schijf kopieer dat er dan niets aan de hand is en dat ik dan de film wel gewoon kan afspelen. Overigens gebeurd dit bij elke DVD !
Ook als ik MP3's afspeel en tegelijkertijd foto's wil bekijken dan gaan de MP3's ratelen , ze maken eens soort zeer snel tikkend ratelend geluid.
Kortom is er veel mis met het systeem maar ik weet nu echt niet meer waar ik eventueel iets moet zoeken om het probleem te verhelpen en hopenlijk kunt u mij iets verder helpen.
Een kanttekening die ik er bij kan geven is dat het vaslopen van de pc al een dag of vijf niet meer is voorgekomen , maar soepel lopen is ver te zoeken.
Ook heb ik gescand op virussen en trojans e.d. maar daar is het systeem gelukkig gevrijwaard van.

Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem ?
Ik zou er bijzonder danbaar voor zijn.

Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan