64 linux en 32 bit applicaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

suikerklontje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
75
Goede middag iedereen,

Binnenkort ga ik een dedicated server huren. Deze server heeft 4 GB intern geheugen. Als ik kies voor 32 bit Debian-linux zal er maximaal maar 3.2 GB geheugen gebruikt worden - best zonde dus - .

Nu heb ik op me thuis pc vista 64 bit draaien. Zonder problemen kan ik elke 32 bit applicatie draaien die ik wil. Nu vraag ik me af of ik onder debian-linux x64 server editie ik geen problemen ga ondervinden met het draaien van 32 bit applicaties.

Nu zal er ongetwijfeld op google veel informatie staan met veel subjectieve berichten dat het wel of dan wel niet goed werkt wat voor mij niet voldoende is om er goed over te kunnen oordelen. Daarom zou ik graag naast wat feitelijke informatie ook wat ervaringen willen horen van mijn wel gewaardeerde mede helpmij forum gebruikers :thumb:

Iemand die mij meer kan vertellen?

Groet,

Suikerklontje.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar welke 32 bits applicatie had je in gedachte dat je zou gaan draaien op 64 bits linux?
Als het een open source applicatie is is deze nl met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid ook 64 bits gecompileerd. Dit probleem heb je alleen bij closed source software
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan