64 MB is te traag !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi

Ik heb compaq presario het is een pentium 3
proccesor speed is 550/100/mhz
Mermory size 64 mb

Ik had gisteren een kaart van 128 MB gekocht alleen wil het maar niet lukken om hem te laten werken. :-(

Bij de pc (pentium 2 ) van mij zus lukt het wel om haar geheugen uit te breiden door middel van deze kaart maar bij mij wil het maar niet lukken.

Zodra ik die kaart in zet en ik de pc strat krijg ik linksboden 64 MB OK te zien
En dan doet mijn pc niks meer.

Iemand ervaring hiermee of advies want ik heb van alles geprobeer maar eht wil maar niet lukken

Alvast bedankt

Heeft dat geheugenbankje aan 1 kant of aan beide kanten geheugenchips? In het eerste geval heb je best kans dat deze niet ondersteund wordt, wissel het om voor een dubbelzijdige geheugenmodule.

Geplaatst door Tiborv
Heeft dat geheugenbankje aan 1 kant of aan beide kanten geheugenchips? In het eerste geval heb je best kans dat deze niet ondersteund wordt, wissel het om voor een dubbelzijdige geheugenmodule.

Bij de pc (pentium 2 ) van mij zus lukt het wel om haar geheugen uit te breiden door middel van deze kaart maar bij mij wil het maar niet lukken.

En dit dan?

Ik heb precies hetzelfde, 256MB bankjes (enkelzijdig) worden in de ene PC 100% herkend en in de andere niet. Processor is niet bepalend, moederbord+chipset wel.

PC 100 en 133 kan je door elkaar gebruiken. Compaq geheugen bestaat niet, dat is gewoon geheugen waarvan Compaq garandeert dat het werkt. Ander geheugen werkt ook.

Geplaatst door Tiborv

Het heeft aan beide kanten een geheugenchips

pd : Dank je voor je reactie.

Geplaatst door Tiborv
PC 100 en 133 kan je door elkaar gebruiken. Compaq geheugen bestaat niet, dat is gewoon geheugen waarvan Compaq garandeert dat het werkt. Ander geheugen werkt ook.

Dus ik hoef geen speciale compaq geheugen te kopen ?

Nee, speciaal compaq geheugen is niet nodig, tenzij werking van het geheugen gegarandeerd moet worden. Bij testservers op het werk (compaq-servers) hebben we het compaq-gecertificeerd geheugen in productie-machines gedaan en gewoon standaard geheugen in de testservers.

dit las ik net op geheugen.com

Installeer een BIOS upgrade.
Het kan zijn dat voor het nieuwe geheugen een nieuwe BIOS versie nodig is. Deze nieuwe BIOS versie kunt u downloaden vanaf de site van de fabrikant van de computer of van het moederbord. Zorg er wel voor dat u eerst een backup van de oude BIOS maakt, voordat u de nieuwe BIOS installeert.

Dus ik moet mijn biosupgraden ?

Weet iemand waar op welke site ik dat het beste kan doen.

Dank u

www.compaq.com

Daar kan je de nieuwste versie van je BIOS downloaden. Verder staat er altijd hoe het BIOS flashen werkt.

Ik ga het effe proberen , alleen ben ik bang dat het niet gaat lukken aangezien ik ze op mycom.com wel geheugens van comaq verkopen....

Kan iemand me vertellen hoe het komt dat mijn nieuwe geheugen kaart het niet doet ?

misschien wel door dat je een oud bios hebt idd ik zou het even proberen misschien werkt het wel :)

owjah wees wel voorzichtig maak een backup van je oude bios voor je het nieuwe erop zet!

Geplaatst door Ecl1pse
misschien wel door dat je een oud bios hebt idd ik zou het even proberen misschien werkt het wel :)

owjah wees wel voorzichtig maak een backup van je oude bios voor je het nieuwe erop zet!

IK HEB ZITTEN ZOEK OP DE SITE VAN COMPAQ.COM VOOR EEN UPDATE VOOR MIJN BIOS MAAR HEB NIKS KUNNEN VINDEN OM EH TE KUNNEN DOWNLOADEN.

MISSCHIEN KAN IEMAND ME EEN LINK GEVEN

OP MIJN SYSTEEM KAST STAAT 7588

DANK JE WEL VOOR DE MOEITE

je mag caps lock ook wel uitzetten hoor :)

download eerst AIDA32 even,

installeer hem even

je kunt hem hier vinden

open hem gah naar moederbord,moederbord,

lees even wat er achter moederbordnaam staat en zet dat even hier op het forum dan kan ik je beter helpen :D

Het volgende staat er ik hoop dat je er wat aan hebt

Moederbord id <dmi>
moederbordnaam compaq compaq pc

bus type intel gtli +

bus breede 64 bit

werk sne;heid = 100
effe snelheid = 100
bandbreedte 800

bus type intel hub interface

bus breedte 8 bit

Ik hoop dat je er wat aan hebt :-)

Status