640GB harde schrijf, maar 127GB in partition

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels112

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallo,
Ik heb een harde schijf van 640GB, bij System Information staat dat ook. Er blijf dan nog 596GB over (windows installatie).
Maar dan staat er ook Size Partition Size staat 127GB. Dit is het enige partition. Dus als ik op Deze Computer klik, staat er maar 1 harddisk en dat is die partition van 127GB. Mijn vraag: hoe kan ik alle geheugen gebruiken in plaats van alleen die 127GB?:confused:

Printscreen van System Information + Deze Computer

Laatst bewerkt:
door een service pack te instaleren is het probleem verholpen.
de standaard xp versie heeft een 130gb limit die met een service pack is verholpen.

door een service pack te instaleren is het probleem verholpen.
de standaard xp versie heeft een 130gb limit die met een service pack is verholpen.

Ik heb service pack 3, dus ik zou niet weten welk pack ik nog zou kunnen installeren.

Zou het ook verholpen zijn als ik windows vista zou installeren?

Hoi !

Gewoon in schijfbeheer de lege ruimte partitioneren, formatteren en een schijfletter toekennen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Gewoon in schijfbeheer de lege ruimte partitioneren, formatteren en een schijfletter toekennen.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de reactie, alleen ik heb geen idee waar schijfbeheer staat, en hoe ik dan verder moet. Zou u dit alstublieft wat duidelijker uit willen leggen?

Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - beheren - schijfbeheer.

Rechtsklikken op de niet-toegewezen ruimte, naar wens aktiveren, formatteren en schijfletter
toewijzen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer - beheren - schijfbeheer.

Rechtsklikken op de niet-toegewezen ruimte, naar wens aktiveren, formatteren en schijfletter
toewijzen.

Greetz,

Harry.

Hee, bedankt! Het is gelukt, alleen nog 1 probleem. Is er ook een mogelijkheid om die 2 partitions samen te voegen zodat ik gewoon 1 schijf gebruik?
Alvast bedankt :)

Hoi je moet een nieuwere versie van XP pro gebruiken heb namelijk precies hetzelfde gehad met een Home versie! Heb van internet een gedownload! EN toen mijn eigennummer gebruikt ipv de crack die erbij zat (houd ik toch niet van, geeft veel ellende)

groetjes ION

Hoi je moet een nieuwere versie van XP pro gebruiken heb namelijk precies hetzelfde gehad met een Home versie! Heb van internet een gedownload! EN toen mijn eigennummer gebruikt ipv de crack die erbij zat (houd ik toch niet van, geeft veel ellende)

groetjes ION

Of gewoon zien dat je SP2/SP3 hebt, hoef je er geen andere te gaan downloaden. :)

mm dat heeft met XP zelf te maken maar het ligt gewoon met een te oude XP te maken.
Die update's is voor later heeft er niets mee te maken.
Je Bootmanager kan het gewoon weg niet aan.
En ik kan je aan een goede XP helpen hoor!

Laatst bewerkt:
mm dat heeft met XP zelf te maken maar het ligt gewoon met een te oude XP te maken.
Die update's is voor later heeft er niets mee te maken.
Je Bootmanager kan het gewoon weg niet aan.
En ik kan je aan een goede XP helpen hoor!

Mee oneens! Het heeft allemaal juist wel met de SP's te maken. Er is maar 1 XP versie, en dat is gewoon XP 2002 (buiten Home/Pro gezien dan). Een XP versie waar geen SP bij inzit, kan geen schijven groter dan 127GB herkennen. Als je bij diezelfde versie SP2 of SP3 slipstreamt, kan die wél grotere schijven herkennen.
En mij hoef je niet aan een goede XP te helpen, heb hier alle versies zelf met alles erop en eraan, aangezien ik ook pc's voor anderen herstel.
En ik raad je aan je email adres hier te verwijderen voordat iets of iemand er misbruik gaat van maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan