64bit of toch 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

XxCommanderxX93

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
52
Hallo allemaal

Wat is nou sneller 32bit of 64 bit

Werkt alles het erzelfde op

Progamma's
Games?

Of is het toch beter om 32bit te nemen ?

Want ik hoorde dat je op 64 bit ook 32 bit progamma's games werken

Dus dan kan ik toch gewoon 64bit nemen

Hardware ondersteunt het :thumb:
 
Heb je 4GB ramgeheugen of meer, installeer dan 64 bit. Heb je minder dan 4GB ram, pak dan gewoon 32 bit ;)
 
Heb je 4GB ramgeheugen of meer, installeer dan 64 bit. Heb je minder dan 4GB ram, pak dan gewoon 32 bit ;)

Bovendien moet OOK je hardware het ondersteunen. Verder, drivers zijn anders, sommige programmas moet je onder x64 installeren als je 64 bit gebruikt. Sommige ook weer niet.
 
Bovendien moet OOK je hardware het ondersteunen. Verder, drivers zijn anders, sommige programmas moet je onder x64 installeren als je 64 bit gebruikt. Sommige ook weer niet.

Hardware ondersteunt het :thumb:

Maar je kan dus gewoon 32 bit op 64 bit gebruiken ?

Heb je 4GB ramgeheugen of meer, installeer dan 64 bit. Heb je minder dan 4GB ram, pak dan gewoon 32 bit.

Heb 4 gb
 
Zou eventueel kunnen. Ligt er maar net aan wat het is. Drivers, die zullen x64 moeten zijn. MSN / Firefox dat soort programma's kunnen gerust op x32. Je hebt daar overigens ook een appart mapje voor op je C schijf. Hier een voorbeeld (Ik draai zelf ook x64):

naamloosput.jpg


Zie maar.

Nota: ook je directx moet in x64 geinstalleerd zijn (Als in, die moet 64bits zijn). Anders kan je wat problemen gaan verwachten.
 
Zou eventueel kunnen. Ligt er maar net aan wat het is. Drivers, die zullen x64 moeten zijn. MSN / Firefox dat soort programma's kunnen gerust op x32. Je hebt daar overigens ook een appart mapje voor op je C schijf. Hier een voorbeeld (Ik draai zelf ook x64):

naamloosput.jpg


Zie maar.

Nota: ook je directx moet in x64 geinstalleerd zijn (Als in, die moet 64bits zijn). Anders kan je wat problemen gaan verwachten.

Okey dus als ik het begrijp alle 32 bit progamma;s weekn ook op 64 bit

Behalve

Dirext x

Maar de rest werkt wel of zijn er meer progamma's waar je egt peree 64 bit nodig hebt?
 
Alles werkt gewoon op een 64bits Vista; ook DirectX
Niet te veel over nadenken. Ik gebruik ruim 2 jaar 64 bits en als je alles gewoon installeert dan heb je geen enkel probleem.

Ron
 
Alles werkt gewoon op een 64bits Vista; ook DirectX
Niet te veel over nadenken. Ik gebruik ruim 2 jaar 64 bits en als je alles gewoon installeert dan heb je geen enkel probleem.

Ron

Okey wat gebruikt u dan

Windows Vista
OF XP / WIndows 7 ?

Welke van deze 3 werkt het snels en goed stabiel
 
Snelheid is niet afhankelijk van het operating system maar vooral van de hardware. XP en Vista werken allebei prima; system 7 weet ik niet. Is nieuw en kan dus allerlei andere problemen hebben die niets met 32/64 bit te maken hebben.
Gebruik zelf Vista

Ron
 
Okey wat gebruikt u dan

Windows Vista
OF XP / WIndows 7 ?

Welke van deze 3 werkt het snels en goed stabiel

Windows XP x64 heb ik een tijdje gedraait, geen problemen (Behalve met de drivers, die wou ie dus nog wel 's verkeerd installeren. O.a. de Directx installeerde íe op x32).

Nu draai ik Vista Ultimate x64, niks over te klagen. Hardstikke stabiel. Netjes snel.


(1)Snelheid is niet afhankelijk van het operating system maar vooral van de hardware. (2)XP en Vista werken allebei prima; (3)system 7 weet ik niet. Is nieuw en kan dus allerlei andere problemen hebben die niets met 32/64 bit te maken hebben.
Gebruik zelf Vista

Ron


1. Snelheid hangt ook af van de OS. Als jij een zware OS (Zoals Vista 3 jaar geleden) installeerd op een Pentium 4, en je installeert XP ernaast. Dan is XP vele malen lichter om te draaien (Volg je me nog?)

2. XP En vista draaien inderdaad lekker. Met sommige minpuntjes bij XP (Drivers handtekeningen voor x64 etc)

3. Windows 7 is er ook in x64. Dat het een beta is betekent niet dat er automatisch een berg fouten in zitten. Natuurlijk zitten er nog een aantal fouten in.
 
Windows XP x64 heb ik een tijdje gedraait, geen problemen (Behalve met de drivers, die wou ie dus nog wel 's verkeerd installeren. O.a. de Directx installeerde íe op x32).

Nu draai ik Vista Ultimate x64, niks over te klagen. Hardstikke stabiel. Netjes snel.





1. Snelheid hangt ook af van de OS. Als jij een zware OS (Zoals Vista 3 jaar geleden) installeerd op een Pentium 4, en je installeert XP ernaast. Dan is XP vele malen lichter om te draaien (Volg je me nog?)

2. XP En vista draaien inderdaad lekker. Met sommige minpuntjes bij XP (Drivers handtekeningen voor x64 etc)

3. Windows 7 is er ook in x64. Dat het een beta is betekent niet dat er automatisch een berg fouten in zitten. Natuurlijk zitten er nog een aantal fouten in.

1: okey ik volg je nog :thumb:
2::thumb:
3:Nog niks van gemerkt ben nu dual booten met vista x32 home preminum en windows 7 64 bit

Maar ik merk wel dat 64 bit wel ietsje soepelerder loopt

Klopt dat ?
 
x64 gebruikt de meer verbindingen naar je processor.(toch?). Dus dit gaat sneller.


Windows 7 is ook lichter dan Windows Vista, dus dat is ook een reden waarom het wat sneller draait. Heb het zelf nog niet geprobeert. Hou het nog even uit met vista, en dan wacht ik tot de officiele uit is. (Internet :evil:)
 
x64 gebruikt de meer verbindingen naar je processor.(toch?). Dus dit gaat sneller.


Windows 7 is ook lichter dan Windows Vista, dus dat is ook een reden waarom het wat sneller draait. Heb het zelf nog niet geprobeert. Hou het nog even uit met vista, en dan wacht ik tot de officiele uit is. (Internet :evil:)

Yeb ik ga ook w8 op windows 7 officeel uit is dan ook (Internet :evil:)

Maar ik heb nu vista 32 bit .... ik denk dat ik toch dan wel voor 64 bit ga
 
Wel zo verstandig als je de 4 gig helemaal wil benutten. Zit momenteel met 2 Gig. Komt omdat het andere bankje niet lekker is. Maar zolang ik nog niet bezig ga met de kast stuur ik ze ook nog niet op (Eind deze maand weer verder.. Zodra ik weer loon heb :) ).
 
en hoe zit het dan met codecs heb ook juist een nieuwe pc met Vista Home Premium 64bit en als ik een .avi bestand wil afspelen krijg ik van mediaplayer de vermelding dat hij het niet kan daar de juiste codec ontbreekt. Maar ik heb al gelezen op internet dat je dus moet oppassen met een gewoon codec-pack of klopt dit niet en zoja waar kan ik zulk een codec-pack voor 64 bit vinden vinden???
 
Nee hoor. Geen probleem. Gewoon de KLM Codec pack gebruiken. Werkt prima. En anders kan je het ook afspelen met VLC player
 
Is niet eens nodig. Ik heb hier de x64 bit vista, met dezelfde kodec pack. Gewoon op x32. Geen enkel probleem gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan