64MB genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Heb een vraag over een vidieokaart. Is 64MB voldoende om spelletjes een beetje fatsoenlijk te laten draaien? doe zelf bijna niks met spelletjes, maar wel de kinderen. Ben hier niet zo in thuis. Wie kan mij wat aanraden?

Puur het geheugen nemende, is 64 denk wel genoeg maar wel het minimale volgensmij.
De rest van de pc en videokaart moet dan wel bij de tijd zijn, anders gaat het nog niet werken...

Standaard zit in deze computer Sis 650 integrated, max 64MB dual-display.

Of deze optie: voor €98.99 meer

nVidia Geforce FX5200 128MB DDR + TV out + DVI.

De Geforce FX 5200 is op dit moment het minimum, dus dan kun je beter €98.99 meer betalen.

Meeste games lopen op dit moment nog wel met 32MB video geheugen. Voordat dat minimaal 64MB zal nog wel even duren.
Het extra geld is de inversering voor 128MB op de lage termijn echter waarschijnlijk wel waard als je nog een beetje afschrijf termijn wilt gebruiken (2 tot 3 jaar).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Meeste games lopen op dit moment nog prima met 32MB video geheugen. Voordat dat minimaal 64MB zal nog wel even duren.
Het extra geld is de inversering voor 128MB op de lage termijn echter waarschijnlijk wel waard.

32MB heb ik op dit moment in pc zitten. Ik weet niet hoeveel spelletjes ik hier heb liggen van de kinderen, maar tot zo ver nog nooit geen problemen gehad.

Die 64MB zit standaard in een pc die ik aan het samenstellen ben. En dus moet ik een keuze maken.
Gezien de argumenten kan ik hier voorlopig mee vooruit :)

128MB lijkt mij ook inderdaad de beste keuze dan!

Mensen al bedankt zover, en alle andere reacties zijn welkom.

Laatst bewerkt:
Je kan beter wachten tot je je huidige videokaart slecht vindt worden en dan pas een nieuwe kopen.

Ik denk dat je voorlopig nog wel ff overweg kan met 64 mb (totdat Half-Life 2 in de winkels ligt):D

Geplaatst door l.slaats.
Standaard zit in deze computer Sis 650 integrated, max 64MB dual-display.

Of deze optie: voor €98.99 meer

nVidia Geforce FX5200 128MB DDR + TV out + DVI.

Dat '' intergrated max 64mb'' doet mij wel vermoeden dat het shared video memory is, niet echt goed dus, shared memory, gaat dus af van je intern (werk) geheugen en is trager dan het geheugen dat normaal op videokaarten gebruikt wordt. Ik zou dus zeker kiezen voor een 'los' exemplaar zelfs al zou het dan 'maar' de FX 5200 zijn, deze zal waarschijnlijk al een stuk beter presteren dan een on-board kaart.

Trouwens € 98,99 is behoorlijk overbetaald voor de FX 5200 er zijn al (ook met tv-out en DVI) voor € 69,-

Et hangt er maar net van af wat voor soort spelletjes uw kinderen spelen. Als dit echte kinderspelletjes zijn, dan is in principe 64mb al genoeg. Maar gelet op de toekomst is 128mb toch wel aan te raden.

Kunt u een paar spellen noemen die uw kinderen dan willen spelen?

ik denk dat de rest van de specificaties van het systeem bepalend zullen zijn.............

immers:

betreft het een splinternieuwe > 2.5 / 3 GHz processor, dan is het niet aan te raden, een 64 MB kaart, dan kun je idd. beter gaan voor een 128 MB.

betreft het echter een wat oudere < 2 GHz processor, dan is die kaart uitstekend !

immers, tegen de tijd dat de kids spelletjes willen spelen die meer nodig hebben dan die 64 MB, kan de processor het ook al niet meer (of net niet meer) trekken, hetgeen impliceert dat je dan toch al een nieuwe pc zal willen hebben.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
ik denk dat de rest van de specificaties van het systeem bepalend zullen zijn.............

immers:

betreft het een splinternieuwe > 3 Mhz processor, dan is het niet aan te raden, een 64 MB kaart, dan kun je idd. beter gaan voor een 128 MB.

betreft het echter een wat oudere < 2 Mhz processor, dan is die kaart uitstekend !

immers, tegen de tijd dat de kids spelletjes willen spelen die meer nodig hebben dan die 64 MB, kan de processor het ook al niet meer of net niet meer trekken, hetgeen impliceert dat je dan toch al een nieuwe pc zal willen hebben.

Mhz?

@ Pasja,

Ach ja die goedje ouwe tijd dat je nog een comodore 64 had of een MSX2, die van mij heb ik toen nog laten ombouwen zodat i van 3,5Mhz ook op 8Mhz kon werken, wow dan liep i pas echt lekker snel.
Met 256 kb intern geheugen (gedeeld video dat wel...) later ook nog naar 1MB omgebouwd, dat waren nog eens tijden.

Laatst bewerkt:
Beste Helpmijers.

Bedankt voor het meedenken. Ben alweer geholpen.

@Pasja.
Vond het zelf een beetje mager 64MB in een 3.0 GHz machine daarom die vraag en twijfel. Voor mij is die kaart niet zo van belang. Wel de kids en de prijs..........:D

@Muurhond.
Van alles en nog wat Melvin, ze zijn net 9 en 11 jaar........dus gelet op de toekomst is die 128MB wel een aanrader. (U kan je weg laten van mij hoor!).

Geplaatst door l.slaats.
Beste Helpmijers.

Bedankt voor het meedenken. Ben alweer geholpen.

@Muurhond.
Van alles en nog wat Melvin, ze zijn net 9 en 11 jaar........dus gelet op de toekomst is die 128MB wel een aanrader. (U kan je weg laten van mij hoor!).

Ja, je had het over de kinderen, vandaar. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan