64x en 86x data overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamaboef

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo, ik heb 2 laptops, een 64x en een 86x.
Nou heeft die van de 86x een probleem, me beeldscherm licht wel op maar ik zie verder helemaal niks en en hij laadt wel enzo maar krijg niks te zien in me beeldscherm.
Nu heb ik geprobeerd om de HD in de andere laptop te zetten maar deze geeft aan dat het de 64x nodig heeft.
Ik heb geprobeerd om de windows cd-rom erin te doen en recovery, die werkt dus niet omdat er de verkeerde windows opstaat.Nu kan ik alleen windows er nieuw opzetten maar dan zullen me data verloren gaan (volgens de tekst).

Weet iemand of dat idd zo is of weet er iemand nog een manier om toch me laptop aan de gang te krijgen? Of misschien iemand die weet wat er met me beeldacherm aan de hand kan zijn ?

(Ik verstuur dit nu via me foon dus kunnen spelfouten inzitten haha)

Patrick

Neem een Hiren's boot cd (google voor een download) en boot er mee, stop er meteen een usb sticky in en dan kun je de data overzetten.
Maar je hebt toch een backup vd data.... ;)

zet de HD van de 86x in een externe behuizing en hang hem via usb aan de 64x, dan kun je zo de data overpompen.

Ik kan nu dus niet op google om downloads te zoeken en eraf te halen ;-).
De andere laptop heeft geen HD erin zitten dus heb deze HD ook nodig om op te starten

Opties:
1. Leen een scherm voor die andere laptop zodat je wel beeld hebt...
2. Haal je download bij de buren of familie vandaan... dat wat het snelst gaat...
3. Leen ergens een boot optie waarmee je kunt werken (boot cd, usb)
4. Verzin iets anders...
...anders.. ben je je data kwijt...

Hoe denk je anders van je probleem af te komen... zonder je data kwijt te raken.
Haast is in deze een slechte raadgever dus... en dat snap ik niet (althans is niet uitgelegd... en dan nog wat heb je er aan dat je alle data kwijt ben en geen backup hebt... )

Het heeft ook geen haast, is alleen een beetje rot voor bankzaken enzo dat ik me laptop nu niet heb haha...
maar thanks, had ik nog niet aan gedacht om de laptop aan de tv te koppelen, zal het eens proberen :-)

Maar weet je misschien wat het kan zijn dat het beeldscherm niks weergeeft en alleen oplicht ?

Geen haast... doe het dan goed en regel een CD of sluit hem aan op een geschikt scherm...

Gelijk even geprobeerd op de tv, maar ook daar.komt geen beeld door :S

Heb je al een keer de functie toets en een andere knop ingedrukt tegelijkertijd, meestal is het FN + een F1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 toets met een klein beeldschermpje er bij.

Ik had net heel even beeld nadat ie lamg uit is geweest en zag allemaal. $ tekens en nog meer...even een blauw scherm en toen verschillende opties. Had een optie gekozen en daarna werd het beeld weer alleen opgelicht maar zag niks meer. Nu krijg ik de optie scherm dus niet meer terug

Een collega denkt dat het de driver is van de videokaart maar om die te repareren moet ik naar de veilige modus...maar wat ik probeer ik kom niet meer in de veilige modus. Heb de driver al wel opnieuw gedownload maar hoe kan ik deze dan opnieuw installeren ? Weet iemand dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan