65 graden, kan een laptop dat hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
In hoeverre is een temperatuur van 65 graden Celsius voor een laptop-CPU schadelijk?

Ik overweeg om het spel F1 Race Stars aan te schaffen. Normaal gesproken game ik op mijn PS Vita, maar daarvoor komt dat spel helaas niet uit. Zodoende ben ik op mijn laptop aangewezen. Omdat ik niet zeker weet of deze hem aan kan, heb ik even een demo gedownload. Het spel loopt op zich prima, maar wel loopt de temperatuur van de CPU (volgens Speccy) op tot 65 graden Celsius. Is dat acceptabel, of kan ik het spel beter laten liggen?

Mijn laptop is overigens de Asus R500VD.

Alvast bedankt! :)

speccy is niet te vertrouwen
die geeft aan mijn 2 pc's met 12 volt lijn 8 volt
en in bios staat gewoon 12 volt
dus fout van speccy:p

maar 65 moet kunnen

Hoi,

Het is een ingebakken gpu in je cpu dus daarom wordt hij zo warm ik zou het niet doen niet echt geschikt om te gamen.

Dank voor jullie reacties! :)

Ik zal eens met een ander programma meten dan Speccy, kijken wat deze aangeeft. Voor mijn gevoel wordt-ie namelijk warmer dan 65 graden Celsius. Althans, die ventilator maakt veel meer kabaal dan mijn vorige laptop, wanneer deze 65 graden Celsius werd.

@Modag
Wat vind jij de maximale temperatuur voor deze laptop, als je dat kan inschatten? Waarschijnlijk wordt-ie bij het spelen van het volledige spel minder warm. In de demo kan je de grafische settings namelijk niet aanpassen. Staan standaard op hoog.

Onder normale omstandigheden, zoals internetten en tekstverwerken, zit de temperatuur tussen de 40 en 50 graden Celsius. Daar lijkt me niets mis mee, toch? Tenzij Speccy ook hier foute informatie geeft... :P

Laatst bewerkt:
Hoi,

Die laatste temp heb ik hier ook op een Asus kijk eens met pc wizard naar de temp . En ja je kan op lagere settings draaien maar is dat dan ook nog acceptabel? eigenlijk is een notebook niet gebouwd om te gamen ik zou het zelf niet fijn vinden om 65 graden temperatuur op mijn notebook te hebben

Ik heb geen idee hoe lage settings in dat spel eruit zien, maar over het algemeen vind ik het wel acceptabel. Speelde op mijn oude laptop bijvoorbeeld F1 2010 ook met alles op 'Low', zag er nog behoorlijk mooi uit.

Volgens PC Wizard schommelt de temperatuur tussen de 65 en 70 graden Celsius. Twee verschillende metingen met minimaal 65 graden Celsius dus, in dat geval kan ik het risico beter niet nemen en die 35 euro op zak houden. Dank voor jullie reacties! :)

Hoi,
Ik zou het ook niet aandurven maar dat had je vast al begrepen :D

Haha, zo'n vermoeden had ik al ja. ;)

Op mijn vorige laptop heb ik, tot een jaar geleden, wel spellen gespeeld, waarbij-ie soms warmer dan 70 graden Celsius werd. Ondanks dat ik het in het laatste jaar rustig aan heb gedaan, heeft die laptop het onlangs wel begeven. Videokaart kapot. Geen idee of dat iets met het gamen te maken heeft gehad, maar ik ben nu wel extra voorzichtig. :)

Hoi,

Verstandig kan poos goed gaan maar echt ik vind het geen temp, voor even zal het geen probleem zijn maar gamen duurt over het algemeen langer dan 5 minuten:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan