65w, 90w, 120w?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apachenl

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Mijn huidige (originele) adapter:

Input: AC 100-240V, 50/60Hz

Output: DC 18.5V, 3.5A, 65W

Nu zijn er op internet diverse adapters te koop voor minder geld als de originele.

Vraag:

Maakt het voor een laptop (in mijn geval een HP Pavilion DV4158E) uit wat voor ac adapter je hebt cq. aanschaft? Ik bedoel dan wat betreft het aantal Watt?

Wat belangrijk is voornamelijk dat de stroom minimaal 3,5 A geleverd kan worden, de spanning komt niet zo erg nauw als dat een 0,5 V meer of minder is.
Wattage is een produkt van beide 18,5 x 3.5~65 watt
Input vanzelfsprekend 240Vac tenzij je van het continent afgaat.

Wat belangrijk is voornamelijk dat de stroom minimaal 3,5 A geleverd kan worden, de spanning komt niet zo erg nauw als dat een 0,5 V meer of minder is.
Wattage is een produkt van beide 18,5 x 3.5~65 watt
Input vanzelfsprekend 240Vac tenzij je van het continent afgaat.

Thanx Q. voor je antwoord.

Als ik het goed begrijp maakt het aantal Watt niet echt uit maar meer dat het minimaal 3,5 A is.

Thanx Q. voor je antwoord.

Als ik het goed begrijp maakt het aantal Watt niet echt uit maar meer dat het minimaal 3,5 A is.

Watt maakt wel uit... [kijk even naar het antwoord van Quatsch]

Volt x Ampere = Watt
Volt moet 18,5 zijn, Ampere minstens 3,5 [mag meer zijn, maar liever niet minder]...
als je dan de vermenigvuldiging maakt [VxA=W] kom je vanzelf op meer Watt uit...
Dus een 65 Watt is 3,5 Ampere, een 90 Watt is 5 Ampere, en een 120 Watt is 6,5 Ampere.....

Laatst bewerkt:
Ja en de spanning 18V tot 19,5V
Let wel op dat je een redelijk goede neemt want dit is toch ook wel een beetje het behoud van je lappie.
Erg goedkope zijn vaak niet erg stabiel als er wat vermogen geleverd moet worden.
Simpel redenatie:
is je spanning laag aan het worden dan gaat de stroom oplopen immers het produkt stroom X spanning = gevraagd vermogen.
Als een adapter de gevraagde stroom niet kan leveren dan stort ie in en dan gaat de PC ff uit op een manier dat je niet wilt!
Denk nou niet dan neem ik een wat hogere spanning bv 24 V, dan gaat de stroom omlaag
immers het produkt stroom X spanning = gevraagd vermogen.
Bij hogere spanning kunnen bepaalde elektronische componenten niet goed tegen en daar moet je wel even opletten.
Dus 3,5 A en de 18 / 19 Volt adapter = goed let wel even of je de juiste formaat steker eraan zit of erop kan steken!! (om in je laptop te kunnen steken).

Thanx Quatsch en ErpCity voor jullie duidelijke en uitvoerige uitleg.

Hier heb ik echt wat aan!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan