7.8 Mb niet te verwijderen in Medion PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre3902

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
47
Goede morgen,:eek:
ik bezit een Medion Pc MD-8359.
Daarin zit een harde schijf van 250 Gb.
Deze is ingedeeld in 3 partities.
1 partitie van 7.84 Mb.
(hierin heeft Medion gegevens voor de back-up geïnstalleerd)
1 partitie van 105 Gb.
1 partitie van 130 Gb.
Met Easeus probeer ik deze eerste partitie van 7.84 Mb samen te voegen cq. te vergroten met de 105 Gb. partitie.
Dat lukt met geen mogenlijkheid, ik kan hem deleten, dan staat hij als "Unallocated".
Veranderingen krijg ik niet voor elkaar voor die 7.8 Mb partitie, Medion heeft die waarschijnlijk
gesperrt!
Hoe kan ik die "sperring"opheffen?
Groetjes,
pierre:p
 
Ik begrijp je frustratie, ik kan het ook niet hebben als er zo'n klein stukje over blijft... Maar om het op te lossen zou je kunnen proberen een opstartbare USB-stick te maken met bijvoorbeeld Ubuntu. Daarvandaan moet je dan opstarten en dan kan je met GParted partities wijzigen en aanpassen. MAAR PAS OP: ALS JE DE VERKEERDE PARTITIE VERWIJDERT, BEN JE DE KLOS!!!!

handleiding opstartbare USB-stick maken: klik
 
LANGE PIER,
natuurlijk maak ik mij druk.:evil:
Ik ben de baas, :love:dus die 7.8 Mb worden samen gevoegd bij de naastgelegen partitie.
Punt uit !:eek:
Groetjes,
Pierre

Ik weet alleen niet HOE !!!:thumb:
 
Delete alle partities, deel opnieuw in bij een nieuwe installatie.:evil:

Zet eens een screenshot hier neer met de muis op die partitie en de rechtermuisklik met de opties.
Overigens gebeurt het vaker dat door de grootte van de clusters en berekening ervoor een stukkie overblijft waar je niets mee kunt.
 
Hoort dat niet altijd bij Windows NTFS schijven zo? Ik heb geen idee wat microsoft er uitspookt, maar het is er altijd. Wil je het echt gebruiken, dan moet je terug naar FAT32...
 
Nee, het is "soms" met meerder partities heb je er vaak geen last maar met 1 vaker en Fat32 moet je vergeten, das buts.
 
Hallo

Ik vermoed , dat als je die verborgen "recovery" partitie gaat samenvoegen , je de recovery mogelijkheid zult verliezen.

Uiteraard ligt de beslissing of je dit risico wilt lopen bij u zelf.

Peter
 
Lange Pier,
Delete alle partities, .... dat doe ik niet, dan ben ik mijn nieuwe OS ook kwijt, plus alle programma's,
welke op de andere partitie staat.
Ik dacht, dat het gemakkelijker zou gaan, want natuurlijk heb je gelijk, waarom ik mij zo druk maak
over die 7.8 Mb., terwijl mijn HD 1Tb is.
Medion heeft die partitie vastgezet, maar hoe ..... ......... , en die wil ik lospeuteren, dat moet toch mogelijk zijn op een gemakkelijke manier?
Daar moet toch een oplossing voor zijn?
Peter,
de recovery mogelijkheid heb ik niet meer nodig, ik heb Vista al vervangen voor
Windows 7, dus dat heeft geen zin meer!
Groetjes,
Pierre:eek:
 
Wat dacht je van de volgende aanpak: kopieer de windows partitie naar een externe HD Bijv. met een gratis tooltje als Easeuse Todo Backup (http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htm}
Kopieer vervolgens de andere partitie(s) naar die externe HD met zo'n tool.
Maak dan een cd aan met Todo waarmee de PC gestart kan worden om de gekopieerde partities terug te kunnen zetten, zonder dat Windows nodig is.

Delete vervolgens alle partities van de 1TB HD en maak daar nieuwe partities aan. Dat kan met een tool als Hirens boot CD. te downloaden van: http://www.hirensbootcd.org/download/ Niet vergeten de C: als primary te maken en Active te zetten.
Niet door de Windows installatie CD laten doen, want die maakt weer zo'n extra partitie aan.
Daarna met Easeuse Todo alles weer terug zetten.


Oh, je zou ook eerst eens kunnen proberen met easuse partition manager tool die partitie toch weg te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan