7 Records, 2 werkend en 5 foutmeldingen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doe

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hallo,

Ik ben een beginner met Access en ik heb het zo gemaakt dat ik in mijn formulier 4 foto's kan inladen en kan verwijderen. Dit werkt perfect, echter als ik naar de volgende record ga en ik klik op foto toevoegen verschijnt er een foutmelding en word er verwezen naar het onderstaande. Ik kom er echt niet uit en ik vind het raar dat record 2 en record 7 probleemloos werken (in totaal zijn het 7 records).

Kan iemand mij hierbij helpen?

Sub getFileName()
' Geeft het Office-dialoogvenster Bestand openen weer van
' waaruit een fotobestand voor de huidige medewerkersrecord
' kan worden gekozen. Het geselecteerde bestand wordt in het
' besturingselement voor afbeeldingen weergegeven.
Dim fileName As String
Dim result As Integer
With Application.FileDialog(Project)
.Title = "Foto van medewerker selecteren"
.Filters.Add "Alle bestanden", "*.*"
.Filters.Add "JPEGs", "*.jpg"
.Filters.Add "Bitmaps", "*.bmp"
.FilterIndex = 2
.AllowMultiSelect = False
.InitialFileName = CurrentProject.path
result = .show
If (result <> 0) Then
fileName = Trim(.SelectedItems.Item(1))
Me![ImagePath].Visible = True
Me![ImagePath].SetFocus
Me![ImagePath].Text = fileName
Me![keuzelijst met invoervak16].SetFocus
Me![ImagePath].Visible = False
End If
End With
End Sub

Als de blauwe regels een probleem opleveren, dan zou je misschien de volgende aanpassing eens kunnen proberen:

Code:
    With Application.FileDialog(Project)
        .Title = "Foto van medewerker selecteren"
        .Filters.Add "Alle bestanden", "*.*"
[COLOR="Blue"][B]        .Filters.Add "JPEGs", "*.jpg;*.bmp", 2
        .FilterIndex = 2[/B][/COLOR]
        .AllowMultiSelect = False
        .InitialFileName = CurrentProject.Path
        result = .show
        If (result <> 0) Then
            fileName = Trim(.SelectedItems.Item(1))
            Me![ImagePath].Visible = True
            Me![ImagePath].SetFocus
            Me![ImagePath].Text = fileName
            Me![cboTest].SetFocus
            Me![ImagePath].Visible = False
        End If
    End With

Nog steeds zelfde foutmelding.

Hoi OctaFish,

Bedankt dat je zo snel reageerde, ik heb het toegepast maar ik krijg nog steeds de foutmelding bij deze 2 regels:

With Application.FileDialog(Project) bij record 1 en 6
.Filters.Add "Alle bestanden", "*.*" bij record 3,4 en 5

Maar nu geeft het bij de 7e record ook een foutmelding, nadat ik dit heb toegepast:
Me![cboTest].SetFocus

Toen ik er: keuzelijst met invoervak16 had staan kreeg ik geen foutmelding..

Weet jij misschien de oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!

De regel
Me![cboTest].SetFocus
werkt alleen als je ook een keuzelijst hebt die zo heet. Standaard maakt Access keuzelijsten met namen als [keuzelijst met invoervak16]. Persoonlijk hou ik daar niet van, want zo'n naam zegt niets over wat ik wil doen met die keuzelijst. Ik verander daarom de naam van de keuzelijsten altijd naar iets zinvols.
In jouw geval zul je denk ik de naam weer terug moeten zetten, of de naam van de keuzelijst aanpassen (zou ik dus doen...). Leer jezelf ook aan, om tekstvakken bijvoorbeeld het voorvoegsel txt te geven, labels lbl, keuzelijsten met invoervak bijvoorbeeld cbo en normale keuzelijsten lst. Dan weet je altijd waar je naar verwijst als je VBA gebruikt.

Hoi OctaFish,

Ik heb de aanpassingen geprobeerd, maar nog steeds geeft het programma foutmeldingen in 5 van de 7 records. De foutmeldingen zijn ook hetzelfde gebleven.

Weet jij misschien nog een andere aanpassing die mij hierbij zou kunnen helpen?

Het is een stuk makkelijker, als je een test versie van de db kunt posten, want jouw probleem is nogal lastig om zonder db te beoordelen. Vooral omdat er geen logica in de fout zit.

Hallo OctaFish,

Ik kon de db niet gewoon uploaden, vandaar dat ik nu een link zo heb.
Ik hoop dat jij het probleem kan vinden, want ik dit is mijn eerste access project en ik weet nog niet geheel hoe het programma werkt en hoe ik fouten in het programma kan oplossen. Dus ik hoop dat jij mij kan helpen.

Alvast bedankt!

http://rapidshare.com/files/314656945/db2.zip.html

Hoi Doe,

Ik heb je db gedownload, en ben hem nu tussendoor aan het bekijken. Ik kan het probleem reproduceren, door foto's toe te voegen aan de verschillende records, waarbij hij inderdaad na een aantal records blokkeert.
Om iedereen wat makkelijker toegang tot de db te geven, heb ik hem maar even verkleind, want je zipje van 26 mb vond ik al wat groot, en de db zelf (52 mb) vond ik ook wat overdreven voor het aantal gegevens dat er in staat... Kortom, na <Extra>, <Database hulpprogramma's>, <Database comprimeren en herstellen> was de grootte weer zoals ik verwacht voor een db van deze omvang, en nu is hij ook makkelijk te posten...

Bijlagen

Even een kleine update, kan nooit kwaad ;)
Ik heb het probleem in principe wel opgelost, want ik kan nu onbeperkt foto's toevoegen. Er zit in je oorspronkelijke opzet een hele hoop dubbele (zelfs viervoudige) code die overall steeds hetzelfde doet, dus die heb ik danig veranderd.
Straks heb je één routine voor het inlezen van de foto's, waarbij het dus niet meer uitmaakt of je één of 20 foto's op de pagina zet. Ik ben nu dus nog even bezig met de laatste knopen door te hakken, en dan zal ik hem weer terug posten.

Hoi OctaFish!

Alvast bedankt voor de moeite:thumb:

De knoop is even blijven liggen, maar ik zal er vanavond weer eens op gaan hakken...

heb hier overigens een versie die volgens mij wel redelijk werkt, dus werp er maar eens een blik op...

Bijlagen

Hoi OctaFish

heel erg bedankt dat je mij hierbij hebt willen helpen:thumb:

Groeten Doe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan