7800GT loopt voor geen meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

cupiflow

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hallo,

Ik heb sinds gister een 2dehands (nieuw) systeem gekocht.

Het probleem is dat de videokaart niet goed werkt.
Als ik een spel wil spelen loopt deze voor geen meter.
Ook de windows classificeerd de kaart op een 2.0 :(

Ik heb al de nieuwe drivers voor vista gedownload maar dit helpt voor geen meter.
Ik heb de oude harrdisk in mijn nieuwe kast gedaan en windows Vista alles laten installeren. Zou dit het probleem zijn?

Pentium Duo 6600 2,4
Gainward Geforce 7800gt 256 ddr3
2gb Corsair geheugen.
73gb raptor

Alvast bedankt

Dus er stond al een besturingssysteem op de harde schijf toen je hem in dit systeem plaatste?

Bij WinXP werd de installatie aangepast aan de hardware, of dit bij Vista ook zo is zou ik niet weten.

Heb je daarnaast ook wel eerst de oude drivers verwijderd?

videokaart is eens op een andere computer kijken misschien is deze defect.
het is toch een top kaart.

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt voor jullie reacties.

Hellaas kan ik de kaart niet testen op een ander systeem omdat ik geen ander systeem heb.

Ik heb alle oude drivers verwijderd en zo opnieuw alles geïnstalleerd.
Hellaas zonder succes.

Ik heb ook gekeken bij dxdiag maar dit klopt ook voor geen meter geeft 1012mb kaart aan.

Misschien iemand met het zelfde probleem die wel de juiste drivers heeft.

Alvast bedankt

Hoi !

Met zo'n vreemde dxdiag zou ik de kaart eerst even testen, desnoods bij een plaatselijke PC-boer.

De Geforce 7800GT moet tenminste 4.5 kwalficeren in Vista, en als je Forceware versie 158.24 geinstalleerd hebt loopt die kaart met Vista als een trein !

Tenminste: heb je het over de 32-bits Vista versie ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Met zo'n vreemde dxdiag zou ik de kaart eerst even testen, desnoods bij een plaatselijke PC-boer.

De Geforce 7800GT moet tenminste 4.5 kwalificeren in Vista, en als je Forceware versie 158.24 geinstalleerd hebt loopt die kaart met Vista als een trein !

Tenminste: heb je het over de 32-bits Vista versie ?

Greetz,

Harry.

Hey Harry,

Ja ik heb de 32bit vista.
Het is raar als ik de standaard driver van Vista installeer dan kwalificeert windows de kaart op 3,2 en als ik de driver installeer van de Gainward site af geeft windows de kaart een 2.0.

Is het niet zo dat kaart ook een gedeelte van mijn geheugen pakt?
Dit heb ik ook ergens gelezen.

De kaart is ook SLI Ready. Nu heb ik op mijn videokaart nog een aansluiting voor een stroom connector van 6 pinnnetjes.
Deze heb ik niet aangesloten is dit wel nodig of alleen bij SLI????????

Misschien als allerlaatste optie een compleet nieuwe install???
Heb ik wel de juiste Direct 10????
Is Ghost Recon AW wel geschikt voor windows Vista????

Voor de rest loopt de pc als een trein vergeleken met mijn P3,2 met een Asus 6600 videokaart.
Deze draaide de spellen wel stukken beter.

groetjes

Laatst bewerkt:
Hoi !

Om te beginnen: je moet geen driver van de Gainward-site downloaden (die lopen altijd achter) maar van de nVidia-site, en wel de nieuwste ! Zie het Forceware nr. in mijn vorige link.

7800 GT heeft geen shared memory voor zover mij bekend.

Als je de voedingskabel niet goed geinstalleerd zou hebben heb je geen beeld, dus dat is niet aan de orde.

Direct10 zit in Vista, behoef je dus niet apart te downloaden.

Voor images gebruik ik AcronisTrueImage 10 in Vista, een ander progje heb ik niet geprobeerd.

Als alles verder goed draait zet een nieuwe install echt geen zoden aan de dijk.

Greetz,

Harry.

wat kaart heb je nu precies, een V7800 GT of een 7800 GTX.

wat kaart heb je nu precies, een V7800 GT of een 7800 GTX.

Hoi,

Voor alle duidelijkheid het gaat om een Geforce 7800GT Ultra 3400psx 256ddr3.

groetjes

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben vergeten om te zeggen dat er op mijn moederbord ook een vga kaart zit.
Ik heb nu mijn 7800gt eruit gehaald en draai nu op mijn videokaart op mijn moederbord.

Deze geeft bij de dxdiag ook 256mb aan. En windows Kwalificeert de kaart op 3.0 en Aero op 3.2
Ik weet niet of hier een conflict van kan komen????

Groetjes en bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt door een moderator:
:rolleyes: Zet in je bios de on-board VGA eens uit wanneer je de 7800GT wilt gebruiken.

:rolleyes: Zet in je bios de on-board VGA eens uit wanneer je de 7800GT wilt gebruiken.

Ik heb in de bios ingesteld inplaats van pci-E/int-VGA.
Ingevuld pci/pci express.

Maar dit zonder succes.
Moet ik dit anders instellen door middel van een jumper?

Groetjes

Wat is het merk en type van je moederbord?

Een moederbord met een PCI-E aansluiting moet ook alle kaarten met die interface ondersteunen.

Zet die instellingen weer eens op PCI Express / Int-VGA en zet dan de Internal Graphics Mode Select op Disabled

Een moederbord met een PCI-E aansluiting moet ook alle kaarten met die interface ondersteunen.

Zet die instellingen weer eens op PCI Express / Int-VGA en zet dan de Internal Graphics Mode Select op Disabled

Ik heb ingesteld pci-e/int -VGA en daaronder kon ik kiezen 2 mb of 8 mb en Disable.
Ik heb die op Disable gezet.

Bovenaan kon ik ook kiezen om het Dram in te stellen ik weet niet waarvoor dit dient?

Zonder succes onder dxdiag blijft de kaart 1015mb aangeven :S

Ik heb contact genomen met de helpdesk van gainward zelf.

Deze zegt dat het probleem aan windows vista ligt.
Als ik XP installeer is het probleem verholpen word mij duidelijk gemaakt.
Dat de SP1 van microsoft het probleem mogelijk zal verhelpen.

Is er iemand die de 7800GT wel draaiend onder Vista heeft gekregen????

Groetjes

Hoi !

Ja, hoor, maar ALLEEN met de nieuwe nVidia drivers !

Dit is pas de derde keer dat ik hier intrommel !!!

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ja, hoor, maar ALLEEN met de nieuwe nVidia drivers !

Dit is pas de derde keer dat ik hier intrommel !!!

Greetz,

Harry.

Hey Harry,

Bedankt dat je mij probeerd te helpen.Ik denk dat we er wel uitkomen.

Ik kon het toch niet laten om xp te installeren.Ik was namelijk niet van plan om een nieuwe videokaart te kopen.
Nadat ik xp heb geinstalleerd met de juiste drivers(die ik mee kreeg).
Kreeg ik de volgende meldening wat ik niet in Vista kreeg.

De videokaart krijgt niet genoeg stroom.Voor de veiligheid van de hardware is de kaart naar
een minnimum prestatie ingesteld.

Moet ik mijn videokaart meer stroom geven dan????

Groetjes

Waarschijnlijk moet je de videokaart apart van stroom voorzien. Dit gebeurt middels een PCI-E connector die bij sommige voedingen standaard is en anders zit er wel zo'n connector bij je videokaart.

Zo ziet hij er uit als hij bij je videokaart zat en anders moet je bij je voeding even zoeken naar het zwarte gedeelte.
06759_o.jpg

Maar je zegt nu weer dat je de drivers van Gainward hebt geinstalleerd, Harry probeert je de hele tijd al bij te brengen dat je de laatste drivers van de Nvidia site moet downloaden.

Laatst bewerkt:
Hoi ja ik heb zo'n aansluiting op mijn videokaart voor een extra stroom voorziening.
Ik heb inmiddels Windows Vista verwijderd en Windows XP geinstalleerd.
Voor Windows XP had ik gewoon al de goede drivers meegleverd.

Ik ga morgen even zo'n stekker kopen en dan horen jullie het wel.
Er is ookal eerder in dit topic verteld dat deze extra stroom aansluiting niet nodig was.

Jullie horen het wwel.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan