• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Informatie tabel omzetten naar database in excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

langenr8

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Goedemorgen

Ik heb een vraag in excel waar ik niet uit kom, wie kan mij helpen. Ik heb data in tabelvorm staan in excel maar wil dit graag in een database vorm hebben via power query editor.

Tabel 1
1754467503082.png

Deze data zou ik graag in onderstaande format willen hebben
1754467554595.png
Wie kan me op weg helpen

rogier

Bijlagen

Of

Code:
Sub M_snb()
   sn = Cells(1).CurrentRegion
   ReDim sp(UBound(sn) * (UBound(sn, 2) - 3), 4)
   n = UBound(sp, 2) - 1

sp(0, 0) = sn(1, 1)
   sp(0, 1) = sn(1, 2)
   sp(0, 2) = sn(1, 3)
   sp(0, 3) = "week"

For j = 1 To UBound(sp) - 3
      y = (j - 1) \ n + 2
      sp(j, 0) = sn(y, 1)
      sp(j, 1) = sn(y, 2)
      sp(j, 2) = sn(y, 3)
      sp(j, 3) = sn(1, (j - 1) Mod n + 4)
      sp(j, 4) = sn(y, (j - 1) Mod n + 4)
   Next

Cells(30, 1).Resize(UBound(sp) + 1, UBound(sp, 2) + 1) = sp
End Sub

Een beginnetje.
Komt dat al in de richting?

HI Peter
ik ben zeker geholpen maar waar om heb je de volgende stap erin gezet en wat betekent het.

= Table.TransformColumnTypes(#"Draaitabel voor andere kolommen opgeheven",{{"Waarde", Percentage.Type}, {"WkNr", Int64.Type}})

{"Waarde", Percentage.Type}, {"WkNr", Int64.Type}}
De kolom Waarde in de query wordt omgezet naar een percentage type en de kolom WkNr naar een geheel getal. Dat kan later eventueel handig zijn als je binnen de query berekeningen gaat toepassen.

De kolom Waarde in de query wordt omgezet naar een percentage type en de kolom WkNr naar een geheel getal. Dat kan later eventueel handig zijn als je binnen de query berekeningen gaat toepassen.
thnx duidelij, nu kan ik verder

Terug
Bovenaan Onderaan