7800gtx probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Predatorhelpmij

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2006
Ik heb een 7800gtx en als ik 3dmark2006 start kan ik geen sm3.0 (hdr) tests doen, toch ondersteund mijn kaart volgens mij wel HDR??? voor de rest haal ik dan ook best wel lage scores, mijn hoogste score was ergens in de 3000.

Laatst bewerkt:
Installeer es de driver voor de chipset van je moederbord.

Installeer ook de nieuwste driver van je videokaart. Wel de oude driver eerst op de juiste manier verwijderen en de pc opnieuw opstarten.

Wat zijn je systeemspecificaties?

Laatst bewerkt:
de specificaties zijn te vinden in de "grote hoeveelheid" informatie.

de nieuwste drivers voor de videokaart heb ik al gedownload 94.nog wat.

ik zal kijken naar een update voor mijn moederbord!

ik heb mijn bios geupdate, mijn drivers van mijn videokaart heb ik opnieuw geinstalleerd (heb nu eerst verwijderd met ccleaner) en ook de nforce4 drivers heb ik geupdate.

het probleem blijft bestaan, alleen nu iedere keer als ik een toepassing start (van windvd tot oblivion) hoor ik een foutmelding, maar krijg er geen en het progamma start gewoon op, (ik heb maar 1 spel getest) maar oblivion geeft na 4 min spelen zwart beeld (ik kan wel rondlopen, maar niet zien!).
Het lijkt of er nu wel een probleem bij gekomen is of dat het echte probleem boven water gekomen is!

ps, oblivion gaf aan dat ik wel HDR kon gebruiken ( heb dat ook gedaan) maar 3dmark2006 geeft nog steeds aan dat ik geen HDR ondersteuning heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
De driver voor de chipset van je moederbord is geen bios-update.

Geef even aan welk merk en type moederbord je hebt.

de asus a8n sli deluxe

maar zijn dat niet de nforce drivers? anders heb ik idd niet de chipset drivers gedownload

ik heb windows xp pro opnieuw geïnstalleerd en de nieuwste drivers (volgens mij) geinstalleerd:

94,24 voor mijn videokaart
6,68 voor nforce
directx 9.0c

nu als ik 3dmark opstart (dus nog geen benchmark gedraaid) wordt er gezegt dat ik geen sm2.0 heb en daarom maar een ander 3dmark moet kiezen. Het leuke is nu wel dat als ik gewoon verder ga, dat ik nu wel de sm3.0 benchmark kan starten (ontzettend lage score) maar als ik sm2.0 start dan geeft 3dmark een foutmelding en sluit af.

voor de rest, battlefield2 start niet (zwart scherm en daarna terug naar windows zonder foutmelding)

met rivatuner 2.01 kan ik overclocken, maar ntune zegt dat het de waarden nog niet gevonden heeft.

ik vind het wel raar dat nvidia een benchmark meegeeft om zo te laten zien dat je videokaart niks kan (dit is een overdreven reactie ;-).

Je hebt wel de nForce4-driver voor AMD geinstalleerd? (er van uitgaande dat je een AMD-cpu hebt)

Is verder je XP helemaal up-to-date? (SP2+ alle overige updates)

Installeer ook de nieuwste DirectX9C: (April 2007-versie)
http://www.microsoft.com/downloads/...e1-6aef-4a40-bd00-f0fb2a71e99f&DisplayLang=nl

Wil je hierna ook es zien bij Start-Uitvoeren, daar intikken dxdiag en dan onder het tabblad Beeldscherm kijken wat daar wordt aangegeven?

ik heb nu de één na laatste drivers voor mijn videokaart geinstalleerd (93.xx) en 3dmark geeft nu geen enkele foutmelding meer, zelfs battlefield2 draait nu (al is het wel erg instabiel)

nforce drivers voor amd kan je natuurlijk alleen installeren als je een amd processor hebt. dus ga ik ervan uit dat ik de goede heb geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan