7950 x 2 of 7970 x 1 - 600Watt genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Begin volgende maand ga ik een of twee nieuwe videokaart(en) halen. Ik heb al eerder een thread aangemaakt voor dit alleen toen vroeg ik of ik beter twee 7850's of een 7970 kan halen. Deze keer is de vraag kan ik beter 2 x 7950 of 1 x 7970 halen.

Het probleem is dat ik veel mensen op youtube heb gezien die battlefield niet op ultra kunnen draaien met de 1 x 7970, terwijl de mensen met een crossfire 7950 dit wel kunnen. Met een hele mooie fps zelfs. Nu weet ik niet of dit betrouwbaar is en ik vroeg mij dus af wat ik beter kan doen als ik verzekerd wil zijn van een fps boven de 60.

7970 Maxed out video:
http://www.youtube.com/watch?v=qlZczHYF9k4

7950 Crossfire maxed out video: (alle nieuwe videos op zijn kanaal zijn met cf 7950 opgenomen met een geweldige fps)
http://www.youtube.com/watch?v=S4EIp_x-RjY&feature=plcp

Dan is er nog een vraag en ben bang dat deze met een nee beantwoord zal worden. Is 600Watt wel genoeg voor crossfire 7950?

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar 2 x 7950 omdat ik zelfs vrij weinig verschil zie tussen de fps single maxed out terwijl het prijsverschil tussen 2 x 7950 en 2 x 7970 wel erg hoog is.

Alvast bedankt voor de moeite en sorry voor nog een post over het raadt vragen voor een videokaart, maar ik wil absoluut geen spijt krijgen van mijn aankoop! :)

Met vriendelijke groet,
Rowan

Hoi,

1 ding is zeker 600 watt is wat krap voor een crosfire opstelling;)

Bedankt voor je reactie:)

Met krap bedoel je onvoldoende of nog net voldoende? :)

hallo,

watt is een piekvermogen en zegt niet erg veel, je kunt beter naar de amperes kijken maar zelfs dan net zoals modag al zei, het wordt krap.
geen idee of je verstand hebt van stereo's maar op deze manier is het mij uitgelegd: watt van stereo is piek, watt van voeding is piek, amperes van voeding is RMS van een stereo.

Hoi bedankt voor je reactie mike,

Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik heb toch even gevraagd aan de webshop waar ik hem gekocht heb of ik hem eventueel nog kan omruilen voor een iets duurdere 800Watt. Dan heb ik in ieder geval dit probleem niet.

Ik snap wel wat je bedoeld met watt en ampere, maar ik weet niet wat er gebeurt als die te weinig stroom krijgt. Ik denk niet dat de videokaart dat leuk gaat vinden :) Het hele systeem overigens niet :P

systeem slaat af zodra er teveel stroom word gevraagd en de voeding zal sneller het leven op geven

Ja het word toch maar een zwaardere voeding dan :) Klopt het inderdaad dat de 7950 / 7970 op single maar ~10 fps scheelt? Ik kan mij wel 2x een 7950 veroorloven, maar niet 2 x een 7970

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan