7GB verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

castello21

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Wie kan mij helpen om een iso bestand van 7,2GB te verkleinen zodat hij op een DVD+RW van 4,7 GB gebrand kan worden.

Heb al met DVD Shrink en Nero geprobeerd maar die pakt hem niet.

Bij voorbaat dank voor elke hulp.

Groet Castello:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een video of data dvd?
De laatste kun je zeker niet "shrinken"
De eerste zou met dvdshrink moeten lukken.

Je kunt die ISO eerst mounten. Met Windows 8 kun je dat doen door erop te dubbelklikken anders kun je er b.v. Daemontools voor gebruiken.
Of je pakt de ISO uit met Winrar. In beide gevallen kun je zien wat de inhoud is en pas als dat bekend is kun je een antwoord op je vraag krijgen.

Je kunt met ConvertXtoDVD de videobestanden op de dvd zetten. Dit doe je door de ISO uit te pakken en dan vervolgens de .VOB files naar het programma toe te slepen. ConvertXtoDVD past automatisch de kwaliteit aan an het formaat van een dvd5 (4.7gb)...... dan moet dit wel een video zijn overigens.

gr Robert

Van 7.2 naar 4.7 is wel een eind hoor.
Kan je niet beter een Dual Layer DVD nemen......

Je kunt die ISO eerst mounten. Met Windows 8 kun je dat doen door erop te dubbelklikken anders kun je er b.v. Daemontools voor gebruiken.
Of je pakt de ISO uit met Winrar. In beide gevallen kun je zien wat de inhoud is en pas als dat bekend is kun je een antwoord op je vraag krijgen.
Bedankt ik ben eruit. Heb inderdaad eerst het iso bestand uitgepakt en daarna met dvdshrink verder bewerkt.

Ging inderdaad om een video.

dvdshrink.jpgOntzettend bedankt allen voor het meedenken Zie afbeelding

Het dus een DVD9 die je nu hebt verkleind naar DVD5 en had je ook de tip van Terrarabo kunnen volgen.
Dan verlies je geen kwaliteit.
Om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden naar DVD5 kun je ook alle overbodige ondertiteling en audio uitvinken in DVDShrink.

Laatst bewerkt:
Verkleinen

Inderdaad een dvd9 had geen dual layer disk vandaar dat ik de overbodige bestanden zoals talen etc. heb uitgeschakeld.

Nogmaals dank:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan