• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

80-20regel toepassen in een Pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hoi

Ik heb een pivot table (beginnend in Cel B6) en daarin wil ik weten welke opleidingen 80% van het aantal opleidingen voor hun rekening nemen.

Om te beginnen is de Pivot tabel nadat deze middels code is "refreshed" en gesorteerd van Z=>A (dus = descending)

Misschien ben ik helemaal de verkeerde kant op aan het denken, maar ik had gedacht dat het handig zou zijn dat ik eerst het Grand Total vind in de Pivot Table middels dit stukje code.
Code:
'   Vind "Grand Total"
    Range("A6").Select
    Cells.Find(What:="Grand Total", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate

'   Zoek werkelijk "Total aantal"
    Do
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Loop Until IsEmpty(ActiveCell.Offset(1, 0))
en dat getal dan in cel A1 laat kopieren & plakken. wat dan mijn 100% basis getal is.

Vervolgens dacht ik dat ik dan wellicht in Cel A2 de eerste waarde onder Grand Total kon kopieren en in middels een formule in Cel A3 dan gelijk het % laten uitrekenen.

Als het % dan nog niet > 80% is moet dezelfde routine herhaald worden met een sum van de eerste twee getallen,

en dan de eerste drie getallen,...etc.
net zolang totdat cel A3 > 80%

Dan wil ik dat het aantal cellen onder Grand Total die samen de 80% completeren een andere kleur krijgen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Kort samengevat dus:
Alle opleidingen die samen de 80% van het totaal tot hun rekening nemen wil ik in de Pivot laten opvallen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Humadgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan