800MB schrijven lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik heb nu 800MB schijfjes gekocht, maar als ik deze met bijna 800MB aan informatie probeer te branden krijg ik steeds de mededeling dat daarvoor te weinig capaciteit op het schijfje aanwezig is. Ik gebruik Windows XP, Nero 551042 en Plextor 40/12/40A. Nero heb ik ingesteld op overburnen tot 90 minuten. Tot nu toe lukt het mij niet om meer dan 675MB te branden.

Wie heeft een idee, zodat uiteidelijk die 800MB wel lukt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Misschien is je nero versie niet nieuw genoeg? Het is mij ook nog niet gelukt. Ik heb dezelfde brander.

Kan je brander die schijfjes wel aan? (de grootte dan)

ik dacht nu een branderupdate te doen om het probleem mogelijk te verhelpen. Maar bijna alle links die ik aanklik van Plextor lopen dood. Oh.oh:confused:

Bestand -> Voorkeuren ->
nero.jpg

dat moet je in 92 veranderen
werkt-ie dan ?

Ik heb de nieuwste Nero softwareversie 5.5.1042 geinstalleerd. De Plextor 40/12/40A heb ik voorzien van de nieuwste firmware versie 1.05. En tja, of deze writer geschikt is weet ik eigenlijk niet, maar het is een recent model van een gerenomeerd merk, dus je mag aannemen dat dat zou moeten kunnen.

Trouwens JPeetje, die suggestie van jou heb ik uigeprobeerd maar die werkte helaas niet.

Check of deze dingen ook goed staan:

- Geen multisession discs als je een nieuwe compilatie maakt. Dus kies uit het rijtje voor "No Multisession"

- Onder het tabblad Burn als je wilt gaan branden moet je bij Write Method voor Disc-at-Once/96 of Disc-at-Once kiezen. Officieel is het de eerste volgens de handleidingen maar bij mij (samsung 8x4x32x) lukt het ook op de tweede instelling. Ff proberen dus.

had ik ook een plextor brand maar max 89min 59sec
dus zet ff wat minder met overburn
bij heeft geholpen

Geplaatst door ibiza
had ik ook een plextor brand maar max 89min 59sec
dus zet ff wat minder met overburn
bij heeft geholpen

Moet niets uitmaken aangezien nero ook zelf al zegt van dat de maximale burn over niet geschat laat staan met zekerheid gezegd kan worden dus die terugdraaiing zal weinig uitmaken, het ligt puur aan de instellingen van nero en dan denk ik persoonlijk dat het een van bovenstaande is. De maximale burn over kun je ze hoog als je zelf wilt zetten, het is niet te controleren. Iig niet door Nero noch de brander.

PCfixer, ik heb je raad opgevolgd maar het lukt nog steeds niet. Wel is de foutmelding veranderd, hij geeft nu aan dat het schijfje met 703MB te klein zou zijn. Er staat toch echt 800MB op dat schijfje.

OH ja, het klinkt mischien "een beetje dom" maar hoe plak je ook alweer zo'n schermpje in je bericht zoals JPeetje heeft gedaan, ik kan er niet meer achter komen.

OH ja, het klinkt mischien "een beetje dom" maar hoe plak je ook alweer zo'n schermpje in je bericht zoals JPeetje heeft gedaan, ik kan er niet meer achter komen. [/B]

Dan moet je voor je link (img) en na je link (/img) tikken
( ) vervangen door [ ]

Dat heeft denk ik te maken met de server waar je dat plaatje geupload hebt. Probeer het hier eens? www.myimager.com

file open
file save
blauwe link aanklikken en url kopieren.

[edit]plaatje is nu weg:) [/edit] Vind het ook een vreemd plaatje http://met overburn branden????
Er moet toch op zijn minst een extensie bijzitten, jpg of zo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan