800x600 4bit niet aan te passen na format C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

eswa86

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Ik heb net mijn Packard Bell Imedia 5170 geformatteerd en windows xp opnieuw geinstalleerd. Nou heb ik een Acer 19"TFT Breedbeeld monitor (Acer X192W).
Alles ging goed, heb het gedaan met een windows xp-cd in plaats van de Packard Bell "Herstel procedure" te doen (die had ik al geprobeerd, maar mijn probleem van destijds was niet verholpen). Dus toch helemaal geformatteerd en XP er opnieuw opgezet (ik heb C: geformatteerd, en daarop stond ook XP).
Nu startte ik net voor het eerst op, en stonden de beeldscherminstellingen op 32bits, en de resolutie op een 4:3 verhouding. Normaal stond er dan ook nog een 1440x900 resolutie in het rijtje, maar die staat er nu niet. Verder is de vernieuwingssnelheid (Hz) tergend langzaam.
Dus ik naar nvidea.com en daarvan de drivers voor mijn videokaart downloaden (zie beneden). Maar na het installeren van die drivers, na het restarten, komt windows in een 800x600 4bit opzetje aan, die ik niet kan veranderen in 32bits, 1440x900.
Wat kan ik daaraan doen?

Moederbord:
Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1)
Naam: Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1)
Type: µATX-moederbord
Fabrikant: Gigabyte

GeForce 6200 TC64
Naam: nVidia GeForce NV44V 6200 SE PCI-Express
Type: 2D/3D-videokaart
Fabrikant: Leadtek

http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?pn=PB34200286&g=1400

Ik draai WinXP Home, met alle laatste updates (ook Service Pack 2). En hij vroeg nog of hij een Videocontroller (VGA-compatible) wou installeren. Weet niet wat en of dat er mee te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Alle drivers geinstalleerd en dan vooral de videokaart en chipset etc>

Modag

Ik heb helaas hetzelfde probleem, ik vermoed ook een driver-fout. Alleen heb ik het ook van de nVidia site gehaald. Ik heb zelf een 8600 GT.
Trouwens, een vriend van me had ook ooit eens hetzelfde probleem, zijn antwoord was ''gewoon alle drivers proberen''

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan