802.11b pc card niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
208
Geachte,

thuis hebben we adsl van Skynet (België). Het internet wil ik over meerde pc's gebruiken.
Beschik over een alcatel speedtouch 510 modem, deze is vervolgens verbonden met een sitecom wireless router (WL-025).

2 pc's beschikken over Windows XP Pro, daar ondervind ik geen enkel probleem om de wireless adapters te installeren.

Maar bij mijn laptop met Windows 98 SE, gaat het fout met de installatie van de pc- card (Sitecom WL-011 V2). De driver wordt mooi geïnstalleerd, maar vanaf dan beginnen de problemen.

Windows vraagt om de cd-rom van Windows met de label van 98 SE in de cd-rom speler te plaatsen. Dat doe ik dus ook.

Dan zegt Windows, dat hij alle *.dll files gaat zoeken in:
C:\Windows\options\cabs
maar daar vindt hij geen enkele dll bestand die hij nodig heeft.

Dus installeer vanaf de windows 98 se cd, enkele onderdelen, in de hoop dat hij toevallig iets gaat neerzetten op de hierboven genoemde locatie. (maar tevergeefs achteraf gezien).

Start de Laptop opnieuw op, doe opnieuw de pc-card installeren, begint windows opnieuw te rappen over die irritante dll-files. ook nu weer hetzelfde probleem als de eerste keer.

Kan iemand mij helpen met dit probleem(pje)

b.v.d
 
Noteer de dll files en breek dan de installatie af en zoek dan op de cd en op je hd naar die files en noteer het pad
 
Beste M@rio,

bedankt voor je snelle reactie.
Als je een product koopt, ga je ervan uit dat het programma voor jou de handelingen uitvoert, waarom hebben mensen anders computers uitgevonden.

En ruim 30 dll-files en *.exe bestanden installeren een voor een, lijkt me een beetje te veel van het goede,

maar ik zal je advies maar eens opvolgen
 
Er worden ook nog weleens files gevraagd die in system of system32 staan
 
M@RIO,

ik heb verscheidene cab-files in de map C:\WINDOWS\options\cabs moeten plaatsen

namelijk:
  • net7.cab,
  • net8.cab,
  • net9.cab,
  • net10.cab

en vervolgens verliep de installatie zonder problemen. Maar stuit ik op een ander probleem, maar ik zal nog wat leesvoer moeten verwerken om dat op te lossen, indien het me niet lukt, zal ik me nogmaals melden.

M@RIO merci!
 
M@ARIO,

alles werkt nu, internet, gedeelde printer en mappen

hartelijk dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan