802.11N wireless kaart valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Ik heb een Asus k73sv met een 802.11 wireless kaart van Ralink, deze is net nog geupdated via windows update maar nu vindt hij helemaal geen draadloze netwerkpunten meer terwijl andere apparaten zoals smartphones wel vinden. is de net uitgebrachte driver niet goed gemaakt ofzo? en wat moet ik nu het beste doen?

De software van Asus voor die netwerkkaart verwijderen en de software van Ralink gebruiken.
Nu is mij niet duidelijk welke Ralink chip er echt in zit, maar hier vind je RalinkTech software.

Als ik Google mag geloven is het een Ralink RT3090 of een RT5390, dus dan zou je de tweede link moeten hebben op die download-pagina.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik had het zelfde probleem met mijn Packard Bell, netwerk kon nauwelijks internet aan. Uiteindelijk het hele driver voor de netwerkkaart er af gegooid (nadat ik de nieuwe driver al gedownload had) Toen werden de problemen een stuk minder en kon ik zowaar weer downloaden. Via de site van MediaTek heb ik toen alles gedownload op goed geluk, aangezien ik ook niet weet welk type netwerkkaart ik heb. Alleen nu, na een week of 2 zijn de problemen weer terug. Althans het internet valt weer vaker weg.

Zelfde merk als wat jij hebt

Hij doet het bij mij weer nadat ik bij Apparaatbeheer de installatie ongedaan maak van de wifi kaart, vervolgens de pc opnieuw opstart en dan installeert hij zich van zelf weer. Punt is dat hij het dan nog niet doet maar zodra ik problemen oplossen aan klik in windows krijg ik als oplossing dat ik de draadloze voorziening moet inschakelen wat windows gelukkig doet. Driver cd van asus installeert niet meer de driver voor mij, windows geeft aan dat ik een ralink kaart heb en mijn asus cd zegt dat ik een azurewave heb.. erg vaag allemaal

Hij doet het bij mij weer nadat ik bij Apparaatbeheer de installatie ongedaan maak van de wifi kaart, vervolgens de pc opnieuw opstart en dan installeert hij zich van zelf weer. Punt is dat hij het dan nog niet doet maar zodra ik problemen oplossen aan klik in windows krijg ik als oplossing dat ik de draadloze voorziening moet inschakelen wat windows gelukkig doet. Driver cd van asus installeert niet meer de driver voor mij, windows geeft aan dat ik een ralink kaart heb en mijn asus cd zegt dat ik een azurewave heb.. erg vaag allemaal

Dit heb ik eerst ook geprobeerd maar kennelijk installeert je pc automatisch een driver die niet goed werkt. Als je via de site direct download is het beter terwijl apparaat beheer blijft beweren dat ik niet de beste/ nieuwste versie heb installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan