80gig hdd gezien als 30gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Heb mijn pc opnieuw geinstalleert en windows op mijn schijf gezet, maar nu herkent windows de 80g hdd (maxtor) als een 32 gig hdd! Nu weet ik dat ik hiervoor maxblast moet gebruiken om de orginele grote weer te laten geven, maar als ik deze gebruik zegt die dat alle data er af word gehaalt!

Is dit echt zo, wordt de harde schijf dan weer leeggehaald?
Is er ook een andere manier om windows de hdd te laten herkennen als een 80 gig, wil hem liever niet weer leeghalen(heb de nodige software al geinstalleert)?

Wie kan mij helpen??

Ja het is wel zo dat de harde schijf leeg is.

Ga anders is naar: rechtermuisknop op deze computer->Beheren->Schijfbeheer-> en kijk is of daar je andere 48 gieg ergens staat.

Heb je al gekeken bij:
Deze computer(rechts)>beheren>schijfbeheer, of hier "niet toegewezen ruimte" staat?

Geplaatst door crash
Heb je al gekeken bij:
Deze computer(rechts)>beheren>schijfbeheer, of hier "niet toegewezen ruimte" staat?

Ik was eerder :D

Daar staat inderdaad een partitie van 32 gig, en een niet toegewezen gedeelte van 43 gig! Als ik daarop klik met rechtermuisknop komt er een menuutje met "nieuwe partitie"! Kan ik m daardoor laten herkennen?

Geplaatst door Tarabass
Daar staat inderdaad een partitie van 32 gig, en een niet toegewezen gedeelte van 43 gig! Als ik daarop klik met rechtermuisknop komt er een menuutje met "nieuwe partitie"! Kan ik m daardoor laten herkennen?

jazeker! dan ben je klaar

En moet ik er dan een primaire of een uitgebreide partitie van maken?

Geplaatst door Tarabass
En moet ik er dan een primaire of een uitgebreide partitie van maken?
Maak er maar een uitgebreide van.
De partitie die je nu hebt is al Primair.

@Toetje,
LoL.:p

Thx guys,

Maar kan ik deze nieuwe partitie wel veilig(zonder dataverlies) formatteren, daar word om gevraagt bij het toewijzen van een station?

Geplaatst door Tarabass
Thx guys,

Maar kan ik deze nieuwe partitie wel veilig(zonder dataverlies) formatteren, daar word om gevraagt bij het toewijzen van een station?
Formateren gaat niet zonder data verlies.:(

Was je hele hardeschijf nog niet leeg dan?
Let op,
alleen de net aangemaakte schijf hoeft geformateerd te worden.
De schijf die je al had blijft zoals ie nu is.

Oke, dus ff voor de duidelijkheid! Heb nu een schijf met twee partities. Partitie 1 staat windows op. Als ik nu partitie 2(de nieuwe) formateer gebeurt er toch niets met partitie 1, he?

Geplaatst door Tarabass
Oke, dus ff voor de duidelijkheid! Heb nu een schijf met twee partities. Partitie 1 staat windows op. Als ik nu partitie 2(de nieuwe) formateer gebeurt er to
ch niets met partitie 1, he?

Nee alles wat je nu in windows ziet, blijft behouden. Alleen de lege partitie word herkent.

Oke het is gelukt, bedankt! Was weer bang voor niets! Tis zo makkelijk dat het gewoon moeilijk word:p ! Vraag weer opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan