8600 GTS of 8800 GS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is misschien boter bij de vis,
maar wel handig om te weten voor mensen die nog dezelfde keus gaan krijgen.

de 8800GS is sneller dan de 8600GTS, dit blijkt uit verschillende benchmarks.
van hardwareinfo.nl en tom's hardware.

als je dan toch bezig bent :p
de 8800GS is even duur als de 9600GT en die 9600GT is weer beter dan de 8800GS, dan komt de 8800GT samen met de 9800GT die zijn evensnel, dan krijg je de 8800GT(S)(X)(ultra) en dan de 9800GTX(+) 9800GX2 260GTS 260GTX 280GTX , dat was zo'n beetje het rijtje :P

groet Arno

dan moet ik toch een fout constateren bij jouw en die is

dat de 8800GS even duur zou zijn als de 9600GT

jij bedoelt

de 8800GS is even duur als de 9600GSO

en dat is toch echt een andere kaart.

maar de 9600GSO is langzamer als de 9600GT

nou jij weer

9600gt:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...hqIf2vTzNfIj8h&orderField=prijs&orderSort=asc

8800GS:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...oEvxYALsU+4Q==&orderField=prijs&orderSort=asc

Dus arno heeft gelijk.

Om ook AMD te betrekken: De HD4830 is te vergelijken met een 9800GT. De HD4850 is te vergelijken met de 9800GTX, de HD4870 wint het weer makkelijk van de 9800GTX+, maar verliest het nipt van de 260GTX (met name de verbeterde versie van die kaart) en HD4870X2 is weer nipt beter dan de 280GTX

Waar de GX2 staat in vergelijking met de HD4870 weet ik dan weer niet....

sorry hoor maar ik heb een half jaar geleden mijn 8800GS gekocht voor 90Euro

wel raar dat die in prijs omhoog is gegaan dan,

de 8xxx-serie wordt zover ik weet niet meer geproduceerd. Dus het is het opmaken van oude voorraden, waardoor de kaart wat zeldzamer wordt.

de 8xxx-serie wordt zover ik weet niet meer geproduceerd. Dus het is het opmaken van oude voorraden, waardoor de kaart wat zeldzamer wordt.

voorraad betekent kubieke cm's en dat kost geld, meestal hoor je altijd dat de restpartijen snel wegmoeten.

Das waar. Maar het betreft denk ik voorraden bij de fabrikant.
Als eerst 100 zaken een kaart willen en ze kunnen er ook 100 leveren, dan heb je bijv de prijs 100.
Als je er 100 hebt en 90 zaken willen em, dan daalt de prijs.

Heb je er nog 30 en 50 zaken willen de prijs, dan stijgt dus de prijs.
Althans: das mijn idee.

Het is hoe dan ook een feit dat een videokaart eerst duur in de markt wordt gezrt, dan langzaam in prijs daalt. Tot op een gegeven moment nieuwe kaarten uitkomen, waarna weer op een gegeven moment de prijs niet meer verder daalt, maar zelfs langzaam weer stijgt.
Raar fenomeen.

ik denk dat het een schrijffout is, hun zijn jammergenoeg wel de enigste in waar ik de 8800GS nieuw kan vinden en dan gelijk bijna 2 keer zo duur dat ik hem gekocht hebt.en dat voor een kaart van nu 2 jaar oud.

ik kwam er sinds vorige week achter dat je een sli brug in je pc kon zetten.
en dan toch sli kon draaien,
dus daarom wil ik misschien een extra 8800GS kopen.
tweedehands 60 euro 8800GS en brugje 15 euro.
iig het zou een goedkope snelheidsopwaarderingzijn.

ik denk dat het een schrijffout is, hun zijn jammergenoeg wel de enigste in waar ik de 8800GS nieuw kan vinden en dan gelijk bijna 2 keer zo duur dat ik hem gekocht hebt.en dat voor een kaart van nu 2 jaar oud.

ik kwam er sinds vorige week achter dat je een sli brug in je pc kon zetten.
en dan toch sli kon draaien,
dus daarom wil ik misschien een extra 8800GS kopen.
tweedehands 60 euro 8800GS en brugje 15 euro.
iig het zou een goedkope snelheidsopwaarderingzijn.

ik denk dat je daar een punt is waarom er nog vraag is naar die 8800gs en dat daardoor de prijs ook is gestegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan