8600 M GT doet heel raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
mijn videokaart 8600MGT doet heel raar, als ik een spel speel dan hakkelt hij erg en ik krijg door mijn beeld de hele tijd flitsen met rare blokken en strepen en als ik een uurtje een spel speel krijg ik allemaal strepen in beeld zodat het beeld super wazig is dat ik het bijna niet meer kan lezen...

dit gaat wel weg door opnieuw op te starten maar het komt wel weer terug en die flitsen blijven ook maar komen.

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

is mijn videokaart te stoffig of te warm geworden of kapot?

het erge is is dat mijn garantie afgelopen vrijdag is verlopen.

mijn systeem specs:

vista home premium 32 bit
8600MGT 512 mb + 1128 mb turbocache
c2d t9500 (geloof ik)
4gb ddr(2 of 3, geenidee)

ik zal zo snel mogeljik een screenshotje sturen

goed schoonmaken en een nieuwe driver erop, en anders even je videokaart afstellen naar performance ;)

welke game speel je?

cod4,5
ut3
gta4
mirrors edge
nfsundercover
crysis

----
driver update heb ik al gedaan naar de nieuwste maar dat is wel een beta. schoonmaken ga ik denk ik zo doen.

maar wat is afstellen naar performance?

cod4,5
ut3
gta4
mirrors edge
nfsundercover
crysis

----
driver update heb ik al gedaan naar de nieuwste maar dat is wel een beta. schoonmaken ga ik denk ik zo doen.

maar wat is afstellen naar performance?

ik neem aan dat je gewoon nvidia control panel inkan (rechterklikje op bureaublad en dan nvidia control panel) daar kan je wat met de settings doen daar kun je verschillende dingen uit en aan zetten en ook kiezen voor, performance of speed ;)

Dit zijn de wel bekende artifacts :)
Niet zo mooi dus. => je kaart wordt te warm of is overleden.
Heeft niets met drivers te maken.

Maak je koeler van je videokaart goed stofvrij, zoals eerder genoemt is.

Blijven de strepen ect. terug komen, dan is je kaart helaas overleden.

Dit zijn de wel bekende artifacts :)
Niet zo mooi dus. => je kaart wordt te warm of is overleden.
Heeft niets met drivers te maken.

Maak je koeler van je videokaart goed stofvrij, zoals eerder genoemt is.

Blijven de strepen ect. terug komen, dan is je kaart helaas overleden.

niks met drivers te maken? raadpleeg je handboek nog maar een keer :P

zonder de goede drivers kan niet alles geladen worden dit resulteert vaak in strepen of blokken op het scherm ;)

zelf meegemaakt met een 8800 geforce kaartje ;) radeloos bijna nieuwe gekocht.... tot iemand hier op het forum dacht ik daarmee kwam aanzetten ;)

offtopic mooie skull :P doom?

Als het iets met de driver te maken heeft, moet hij dat vanaf het begin gedaan hebben.
Of heel misschien na enige updates.

Aangezien de TS begint over te veel stof :) neem ik aan dat de kaart gewoon normaal gefunctioneerd heeft. PS de garantie is afgelopen, dan is het kaartje min 1 jaar oud :)

Ik durf bijna met m'n handen in het vuur, dat het een hardwarematig probleempje is.

ps skull is idd van doom heheheh good old times

Als het iets met de driver te maken heeft, moet hij dat vanaf het begin gedaan hebben.
Of heel misschien na enige updates.

Aangezien de TS begint over te veel stof :) neem ik aan dat de kaart gewoon normaal gefunctioneerd heeft. PS de garantie is afgelopen, dan is het kaartje min 1 jaar oud :)

Ik durf bijna met m'n handen in het vuur, dat het een hardwarematig probleempje is.

ps skull is idd van doom heheheh good old times

ja zekere voor het onzekere is altijd beter dan gelijk geld uitgeven :P

good old times indeed , geweldige games ;)

ik heb het sinds 2 weken en het begon ook bij een nieuwe driver maar die heb ik inmiddels vervangen, het stof eruithalen dat ga ik doen maar als mijn videokaart is overleden door te hogen temepreaturen is dat neit zo raar want hij werd eigenlijk altijd onder het gamen wel 95 graden

ik heb het sinds 2 weken en het begon ook bij een nieuwe driver maar die heb ik inmiddels vervangen, het stof eruithalen dat ga ik doen maar als mijn videokaart is overleden door te hogen temepreaturen is dat neit zo raar want hij werd eigenlijk altijd onder het gamen wel 95 graden

bij de nieuwe kaart maar een beter koelertje erbij doen ;)

95 is idd aan de hoge kant.

Edit:

Lol niet eens gezien dat het een laptopje was. :S
Ja die maak je niet 1 2 3 open.

dan is 95 erg hoog.

Ga er een middagje op je gemak voor zitten, en kijken of er veel stof inzit.
Anders ff bij de winkel checken en het verhaal voorleggen. Als het een goede winkel is, willen ze wel eens matsen

Laatst bewerkt:
uhh het is een laptop :o

dat verandert gelijkde zaak ;) laptops mogen wat warmer worden ;)
en anders koop of maak je even een koelmat ;) helpt echt!(heb ik ook gemaakt werkt goed ;))

mijne zit ook rond die temperaturen en ik heb hem al 2 jaar

en 3 jaar garantie op alles dus de kaart brandt ik er straks nog keer uit ;)

95 is idd aan de hoge kant.

Maar verkijk je niet te snel op je gpu temps. Moderne kaartjes zijn gemaakt op de temperaturen.

Zo werd m'n 8800 ook 80/85 load, m'n gtx260 85/90 en m'n huidige kaart kan er ook wat van.

Ga eerst maar lekker stofzuigen in je pc ;)

het is een laptop ;)

Klopt, maar 95 is wel aan de erg hoge kant.
En met die temperaturen durf ik er m'n hand voor in het vuur te steken dat die artifacts komen door een hardwareprobleem in plaats van een software probleem..

Natuurlijk, die temperaturen gaan even wel goed en kunnen niet direct kwaad, maar als je kaartje consequent die temperaturen heeft voor lange periodes achter elkaar (maandenlang een paar uur per dag bijvoorbeeld) is de kans heel groot dat ie gewoon beschadigd raakt.

het gaat over hoge temperaturen en nu durft iedereen ineens zijn handen in het vuur te steken.

95 is gewoon te hoog ook voor een laptop.

in de hoop dat je kaart nog niet is overleden raad ik dus zon koelmat aan.

laptops zijn zowieso niet echt geschikt voor gamen.

als je de game settings lager zet hoeft je kaart minder moeite te doen en word hij wellicht minder warm.

het gaat over hoge temperaturen en nu durft iedereen ineens zijn handen in het vuur te steken.

95 is gewoon te hoog ook voor een laptop.

in de hoop dat je kaart nog niet is overleden raad ik dus zon koelmat aan.

laptops zijn zowieso niet echt geschikt voor gamen.

als je de game settings lager zet hoeft je kaart minder moeite te doen en word hij wellicht minder warm.

Tjah dat zeiden we net ook al. Te warm. Voor 95 graden steekt iedereen z'n hand wel in het vuur omdat de oorzaak nogal duidelijk is dus ik snap je kritiek hier even niet..
En die koelmat is ook al voorgesteld...

tis geen kritiek maar een grapje...

blijkbaar is mijn humor te vaag om te begrijpen zonder een ":P"

is het verboden voor meerdere mensen hetzelfde aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan