8800 gt artifacts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipito

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Beste,

Gisteren ging ik nadat ik een uurtje GTA 4 ging spelen internetten, en toen kreeg ik plotseling artifacts. Alles liep vast en ik zag roze achtige lijnen. Ik deed mijn computer uit en weer aan, en alles doet t nu prima (nog geen last gehad van artifacts in windows). Ik durf nu geen spel meer op te starten omdat ik bang ben dat mn hele computer crasht, en ik heb as week veel toetsen, dus mijn PC heb ik nog even nodig.

Temperaturen van de videokaart:
(nvidia 8800GT 512 MB)

idle: 68-72 graden.
Load: max 86 graden

Ik heb gelukkig nog garantie voor mijn dell computer (die ik nu 1,5 jaar heb).

Ik heb nu geen last van artifacts, ik ga morgen nog even proberen gta 4 te spelen zodat ik kan kijken of ik die artifacts nog krijg na het spelen (of tijdens). Als er weer artifacts komen, ga ik dell bellen.
Maar stel dat ze nu niet meer komen? Zal ik hun bellen?

Ik neem aan dat wanneer ik artifacts krijg die weer weggaan, na een tijd weer terugkomen toch? :( :S

MVG,

68-72 idle is te veel.

Actifacts onstaan meestal bij een oververhitte kaart, 8 van de 10 keer een verstopte koeler.

Heb je de pc al open gehad en de kaart gechecked op stof.
Even eruit halen en goed schoon maken/blazen/stofzuiger.

Laatst bewerkt:
68-72 idle is te veel.

Actifacts onstaan meestal bij een oververhitte kaart, 8 van de 10 keer een verstopte koeler.

Heb je de pc al open gehad en de kaart gechecked op stof.
Even eruit halen en goed schoon maken/blazen/stofzuiger.

Ja klopt, ik moet het even schoonmaken.
Wel raar, ik had Dell 1 jaar geleden ge-emailt over de temperaturen, en die zeiden dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat de videokaart temperaturen rond de 120 graden zelfs aankan. -_-

maar ik neem aan dat als je videokaart 1x artifacts laat zien, ze altijd terugkomen nietwaar? Ik bedoel, als ze bij 72 graden al artifacts geven, dan geeft t tijdens een game zoiezo artifacts straks.. O_o

Al eens naar de condensators op je videokaart gekeken. Een collega van mij had laatst ook artifacs met een 8600 GTS, bleken de condensators opgeblazen te zijn.

Al eens naar de condensators op je videokaart gekeken. Een collega van mij had laatst ook artifacs met een 8600 GTS, bleken de condensators opgeblazen te zijn.

Condensators? :o Ik heb echt geen idee wat die zijn..:o

Zie hier een voorbeeldje van een condensator die niet goed is. Kijk dat ie bol staat en er een bruin achtige substantie op zit.
2rcbasl.jpg

Dit is een wat ouder model, tegenwoordig zijn ze wat kleiner.

Zie hier een voorbeeldje van een condensator die niet goed is. Kijk dat ie bol staat en er een bruin achtige substantie op zit.

Dit is een wat ouder model, tegenwoordig zijn ze wat kleiner.

Okee bedankt. Horen ze dan verrot/gesmolten te zijn wanneer ze kapot zijn?

Zodra ze al bol staan, kunnen ze de vreemdste problemen geven. Condensatoren regelen de spanningen.

Zodra ze al bol staan, kunnen ze de vreemdste problemen geven. Condensatoren regelen de spanningen.

Okee thanks! Ik ga na mijn toetsweek even een kijkje nemen. Ik ga zoiezo morgen even een spel opstarten om te kijken of ik nog artifacts krijg na een spel.
Als ik dat krijg & zie ga ik Dell bellen om te kijken of ze het kunnen vervangen. Ik hoop dat er dan gewoon een monteur naar mn huis komt ipv dat ik mijn hele PC moet verzenden & een nieuwe krijg. :shocked:

Thanks voor je hulp!

Excusses voor dubbelpost:

Ik heb helaas nog steeds die artifacts. Ik krijg ze nu vaak tijdens het gamen.
Ik heb net Dell gebeld en het probleem uitgelegd etc. en mijn videokaart wordt vervangen.

Echter heb ik 1 vraag om gewoon te kijken of het wel zinvol wordt dat mijn videokaart vervangen wordt:

Tijdens het gamen krijg ik dus groene, rode, puntjes/strepen/wazig beeld van alles eigenlijk en het geluid stopt ook.
Wanneer ik opnieuw had opgestart waren die artifacts er nog steeds, bijvoorbeeld bij het microsoft corporation laadbalk van vista. Ik kon helaas geen printscreen maken en die in paint plakken zodat ik kon kijken of dit gewoon een videokaart probleem was aangezien mijn hele computer crashde.

Nu doet de PC het weer wel. Het probleem komt dus gewoon af en toe, soms in games, soms niet.

Dit kan toch geen monitor probleem zijn?

MVG,

Nee het is geen monitor probleem, ik had laatst hetzelfde probleem met mijn 8800gtx, de artifacts kwamen sporadisch en op den duur zelfs de hele tijd, de kaart is te lang op hoge temperaturen bezig geweest dus hij heeft het loodje gelegd :P vervang hem maar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan