8800 gt koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar toen heb ik maar een antwoord gehad en ik heb liever bevesteging van meer mensen omdat XFX geen mail terug stuurt en alternate.nl het niet weet.

Ik wil op mijn 8800 gt alpha dog (XFX) graag een andere koeling doen omdat deze erg veel geluid produceert. Ik weet dat de garantie dan vervalt maar dat risico neem ik. Ik wil alleen graag weten welke koeler ik nodig heb. Het liefste een waterkoeling blok, anders een zeer stille vga-koeler. Of heb ik voor deze kaart een speciale vga koeler/waterblok nodig?

Mvg phantom, met hoop ok meerdere reacties! :)

Bij bg-computers zijn een groot aantal waterblokken te vinden. Zelf ben ik niet thuis in waterblokken. Wat gewone koelers betreft zijn er veel opties, Arctic heeft een paar hele mooie, Thermalright heeft de HR-03GT, Zalman heeft een aantal geschikte koelers. Dus het hangt er helemaal vanaf wat je zelf wilt en welke ruimte je hebt voor de koelers aangezien de grootte nog wel verschilt.

Hallo,

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar toen heb ik maar een antwoord gehad en ik heb liever bevesteging van meer mensen omdat XFX geen mail terug stuurt en alternate.nl het niet weet.

Ik wil op mijn 8800 gt alpha dog (XFX) graag een andere koeling doen omdat deze erg veel geluid produceert. Ik weet dat de garantie dan vervalt maar dat risico neem ik. Ik wil alleen graag weten welke koeler ik nodig heb. Het liefste een waterkoeling blok, anders een zeer stille vga-koeler. Of heb ik voor deze kaart een speciale vga koeler/waterblok nodig?

Mvg phantom, met hoop ok meerdere reacties! :)

weet wel waar je aan begint met waterkoeling, want het moet steeds worden bijgevuld en als het kapot gaat is je gpu ook kapot.
ik heb een zalman koeler op mn 8800GT en die hoor ik niet , alleen als die boven de 60% komt, maar hij staat continu op 33% en wordt idle 43graden en load 54graden,, dus hele mooie temperaturen, deze koeler zat er wel al standaart op bij mij, hier is een vergelijkbare koeler:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=2088&GROEP_ID=84&p_tab=8&TAB=specificaties

Hallo bedankt voor uw reactie,

De thermalright durf ik niet zo goed aan omdat mijn airflow ver weg is door de waterkoeling. Ik zal bij Zalman ook nog kijken. Ik heb wat dat betreft ruimte zat, ik heb de pci slot onder de kaart vrij gelaten zodat er meer koele lucht gepakt kan worden. Voor de thermalright is er denk ik geen plek omdat hij nogal fors eruit ziet. Past deze op een 8800 GT? want er staan veel 8800 versie's maar niet de GT..

weet wel waar je aan begint met waterkoeling, want het moet steeds worden bijgevuld en als het kapot gaat is je gpu ook kapot.
ik heb een zalman koeler op mn 8800GT en die hoor ik niet , alleen als die boven de 60% komt, maar hij staat continu op 33% en wordt idle 43graden en load 54graden,, dus hele mooie temperaturen, deze koeler zat er wel al standaart op bij mij, hier is een vergelijkbare koeler:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=2088&GROEP_ID=84&p_tab=8&TAB=specificaties

dan zet ik er denk ik deze op. Zeker omdat deze wel op een 8800 gt past en veel koelers niet. Het gaat vooral om geluidproductie en als deze zo goed als stil is op laagste stand. Als ik een spelletje ga spelen draai ik hem wel even harder. Jet nnadeel is alleen dat hij in 2 slots gaat. moet ik even goed passen en meten of dat lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan