8800GT zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

itoritie

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
hallo ik heb een paar dagen geleden een 8800GT 512MB alpha dog edition gekocht en gebruik een 450watt voeding en ik heb de videokaart aangesloten maar zodra ik de computer opstart staat er dat hij geen video input heeft terwijl het wel aangesloten is op mijn 19inch scherm. maar de ventilator van de 8800gt draait wel dus hij pakt het wel.

ik hoop dat iemand een oplossing kan vinden voor mijn probleem.

specs:
3GB geheugen
Q6600 2.4GHZ
8800GT 512MB
sata: 500GB

Groeten,
Jeffrey

Heel belangerijk is om het Merk + Type voeding te vermelden
en druk de videokaart eens aan !!!
en probeer eens een ander scherm!

Ik had zeg maar hiervoor een videokaart 8500gt en een 250watt voeding. krap aan!
dus volgens mij ligt het niet aan de voeding.

merk: recom

ja ik heb die 6pin eraan aangesloten en de 8800gt er volgens mij goed in.

Geen Trust nemen dit is geen A merk en zal ook slecht werken ga voor coolermaster ofzo die heeft een van 600 watt
Coolermaster Realpower M620

Anders zou hij niet werken he !:shocked:
Nou als ik zou kijk naar je Systeem lijkt 450 watt me toch net iets te weinig ik zou gaan voor 600 Watt dan heb je voldoende!

Hij werkt ook niet, vandaar dit topic. Het draaien van de ventilatoren kan ook geregeld worden via de stroom die uit het pci express slot geleverd word.

Van de site van nVidia

What are the recommended power supply requirements for both the GeForce 8800 GT in single and multi-GPU configurations?
A: GeForce 8800 GT graphics cards require a minimum 400 W or greater system power supply (with 12V current rating of 26 A) for single GPU operation. Please refer to www.SLIZone.com for a list of recommended SLI certified power supplies for multi-GPU configurations.

Als je géén A-merk voeding hebt, dan zou je mogelijkerwijs problemen kunnen verwachten. Volgens mij ligt het niet meteen aan je voeding, de kaart zou in ieder geval wel iets moeten doen. Ga dus niet gelijk een andere voeding kopen er is mogelijk wat anders aan de hand, het lijkt er op dat de monitor niet aangesloten is, dus kabels controleren en anders terug gaan naar de winkel met de kaart en aldaar laten testen.

Edit:

Vooropgesteld dat de voeding niet overleden is

Laatst bewerkt:
nu gebruik ik een antec 500watt voeding. de kaart is volledig getest bij hardwareoutlet.nl maar daar werkte de kaart ook niet en ook niet op hun testsysteem dus nu word de kaart opgestuurd voor reparatie en dan maar hopen dat de 8800gt het doet. Alleen het rare was dat de ati radeon 3850 wel op mijn computer
werkte.

:thumb:

Laatst bewerkt:
nu gebruik ik een antec 500watt voeding. de kaart is volledig getest bij hardwareoutlet.nl maar daar werkte de kaart ook niet en ook niet op hun testsysteem dus nu word de kaart opgestuurd voor reparatie en dan maar hopen dat de 8800gt het doet. Alleen het rare was dat de ati radeon 3850 wel op mijn computer
werkte.

:thumb:

Dat is toch niet zo raar? Aan die ATI kaart mankeert niets, die 8800 is waarschijnlijk gewoon defect. Wel jammer dat je een andere voeding hebt gekocht. Maarja een goede voeding, daar heb alleen maar baat bij:thumb:

Ik heb de videokaart laten testen en tctron.nl zegt dat de videokaart wel gewoon goed werkt maar bij ons niet. en ze hebben het ook op mijn computer getest en daar werkt het inderdaad niet. dus nu sturen ze het op voor reparatie maar nu zit ik dus zonder videokaart.

zijn ze niet verplicht een goede videokaart te geven? , want hij was bij aankoop al stuk.

nee, dat zijn ze niet verplicht. Tenzij ze nog een kaartje hebben liggen en goede service willen verlenen kunnen ze je daar helaas niet mee helpen. Ze kunnen moeilijk elk defect product wat ze binnen krijgen gaan vervangen met nieuwe artikelen die ze wel op voorraad hebben liggen. Die zijn voor hun dan ook niet meer te verkopen (voor de volle prijs).

Wel kun je aandringen op DOA garantie regelingen. Dead On Arrival producten hebben meestal een speciale garantie. B.v. dat je alvast een credit krijgt voor je defecte kaart en dan een nieuwe kan kopen. Ik weet niet hoe de regeling is bij het bedrijf waar je deze kaart hebt gekocht dus dat zal je even moeten vragen.

Oke ik heb nu een gloednieuwe kaart gekregen. de 8800gt xfx alpha dog edition .
Thuis meteen geinstalleerd en alles goed aangesloten ( inclusief de pci ) maar nog steeds geen beeld bij opstarten maar ik hoor de kaart wel ( waarschijnlijk de fan )
ze wouden ook niet vertellen wat er met de vorige kaart aan de hand is. misschien kan iemand me helpen met dit probleem?

vanavond probeer ik even de oude drivers te deinstalleren en dan de nieuwe videokaart 8800gt erin te plaatsen en kijken of hij het doet.

mvg,
jeffrey

nu ik de drivers van de oude videokaart heb gedeinstalleerd werkt de nieuwe video kaart 8800gt xfx nog steeds niet.

wat is er aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan