8800GTS 640MB Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compumaat

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Beste allemaal,

Vandaag heb ik voor een klant van mij een systeem gebouwd met een club3d 8800gts 640mb videokaart.

Verder bestaat het systeem uit:

* Asus p5k moederbord
* Intel E6600 processor
* Kingston hyperX 2gb 1066 CL5.0 geheugen
* 500W voeding
* Maxtor 250gb s-ata schijf

Het systeem werkt op zich erg goed, er staat momenteel windows xp op, echter wanneer windows een tijdje aan het draaien is gebeurd er iets waardoor heel het scherm een kleur krijgt ( elke keer een andere kleur ).

De temperatuur van de videokaart is +-56Graden ( idle ) verder is de cpu en het moederbord +- 30 graden.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd maar kom er deze keer niet aan uit.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Ik heb toch het vermoeden, dat het een stroom probleem is als ik zo die voeding bekijk. Het is een onbekend merk en ook de specificatie lijkt me wat laag.

De voeding die ik eigenlijk wilde was bij mijn leverancier helaas niet op voorraad en aangezien de klant zijn systeem erg snel wilde hebben heb ik deze voeding toen bij informatique gekocht ( Was toch +-80 euro) dus ging er eigenlijk vanuit dat het wel een goede zou zijn.

Ik wacht nog even verdere reacties af en anders ga ik eens proboberen alle extra case fans met verlichting uit te schakelen (zal niet genoeg schelen denk ik maar toch )

In ieder geval bedankt voor de hulp alvast

Ik weet niet of je weet, hoe je een losse voeding aan kunt krijgen. Je zou anders via een andere voeding tijdelijk onderdelen van stroom voorzien. (dubbele voeding gebruiken) je kan er dan vrij makkelijk achter komen of de huidige voeding toereikend is.

Graag op het forum blijven reageren, dan hebben andere er misschien ook wat aan.:)

In m'n mail:
Ik heb nog een extra 350W voeding liggen welke ik zou kunnen gebruiken om de pc aan te sturen maar ik weet inderdaad niet hoe ik aan voeding aan kan krijgen zonder pc

Er is net een topic over geweest:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304758
Al is het maar om uit te sluiten of de voeding te weinig leverd.

Als je vragen hebt zeg je het maar.:)

Laatst bewerkt:
ik lift even op deze melding

Ik heb nu een extra 350W voeding erbij gelegd, deze heb ik op het moederbord aangesloten en op de HD.

Alleen de videokaart en extra ventilatoren worden nu aangestuurd door de 500W voeding.

Ik ga het nu even testen.

Jullie horen het nog

Groetjes

Ben benieuwd, als dit het niet is moeten we verder gaan zoeken.

Er is niks veranderd aan de situatie.

Kreeg na ongeveer 5 minuten een groen scherm, ik was op dat moment een bestand van 4gb aan het uitpakken.

Als dit gebeurd werkt het systeem overigens wel gewoon verder, maar ik kan met geen mogelijkheid het bureaublad terug krijgen, ik druk dan 1 maal kort op de power knop en dan wordt windows gewoon netjes afgesloten.

Ik ben nu aan het proberen om er 1 dimm uit te halen, draait nu dus op 1x 1024mb ddr2 pc8500.

Edit:

Het zou toch 1 of ander koel probleem moeten zijn, want met de ventilator erop blijft de pc veeel langer werken, echter is de idle temp gewoon 55graden en zitten het moederbord en geheugen tussen de 30 en 40.

Laatst bewerkt:
Jammer, dan moeten we verder zoeken. Heb je de geheugen instellingen in het Bios nagelopen?

Met 1dimm erin en de ventilator erop heb ik alles kunnen doen wat ik wilde doen.

Echter heb ik toen everest home geopend en de ventilator uitgezet, ik ben toen een spel gestart en ben de temperaturen in de gaten gaan houden.

Ik vermoed dat het niet de videokaart, niet het geheugen, niet de voeding is, maar het moederbord of een instelling.

Het beeld kwam namelijk tevoorschijn net voordat de temperatuur van het moederbord 40 graden werd. Het duurde ongeveer 15 minuten nadat de ventilator uit was gezet hij was op dat moment 35 graden, heel langzaam liep deze op tot 39 graden. Kort daarna kreeg ik het gekleurde scherm.

Maakt dit iets meer duidelijk voor jou?

Je zou bijna zeggen, dat de videokaart zelf niet goed is, gezien het beeld beschrijving dat je geeft. Daarbij is 40ºC niet echt warm te noemen. Kijk eens in het Bios bij de temperatuur Warning instellingen. Misschien staat deze te krap afgesteld.

Kan de temperatuur instellingen niet vinden in de bios.

Ik ga even proberen om er een andere videokaart in te zetten en kijken of het dan ook gebeurd. ( Dat ik dit nog niet eerder heb gedaan :P )

Met een ander videokaart erin "x1650 pro" blijft het systeem gewoon goed draaien.

De videokaart word nog heel even in een andere pc gestest volgende week, mocht hij dan hetzelfde probleem hebben word hij terug gestuurd.

Wat ik ook wel een beetje ***lig vind is dat bij een kaart van zoveel geld het bijgeleverde stekkertje voor de stroom niet eens op de kaart past. ( Gelukkig had de voeding ook zo een aansluiting )

Kennelijk toch een videokaart probleem in die pc.:(
Had je dit stekkertje nodig soms?
[smallimg]http://www.techpowerup.com/articles/144/images/32pcie.JPG[/smallimg]

Ik had het inderdaad over die aansluiting ja, die was bijgeleverd bij de videokaart maar paste er niet eens in.

De voeding die ik erin had zitten had ook zo een aansluiting en gelukkig ging die er wel goed in.

Ik heb het bijgeleverde stekkertje een klein beetje bewerkt nu, de gleufjes waren niet goed open en nu past hij wel, ik ga hem zo in een andere pc proberen.

Maar moet op zich niks uitmaken, want dat zijn gewoon dezelfde aansluitingen toch?

Alleen op de bijgeleverde moeten 2x 4 pins stroom aansluitingen worden aangesloten ( zijn er echter maar 2x 3 in gebruik in de stekker )

Dus is gewoon hetzelfde als de aansluiting van de voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan