8800GTS + zwart beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doit

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
tijdje gelede had ik al een post hier op gezet waar die gebleven is geen idee.

gaat er om dat ik een compleet nieuwe pc heb met een EN8800 GTS en telkens vaker (eerst 1x per maand nu bijna 1x per 2 a 3 dagen) zonder rede tijdens gamen een zwart scherm krijg pc loopt vast aangezien als hij crash en ik muziek op heb dat blijft herhalen.
beeldscherm gaat op standby naar pc blijftdraaien geen error what so ever die ik kan zien.
heb zelf het event log bekeken z8 er nix in staan.
had wat tips gekregen over mischien iets te maken dat hij op standby ging of zo iets of andere dingen met energie maar geen verschil.
ik heb drivers al meerdere malen gereinstalled en blijf het krijgen. is er een manier hoe ik zeker kan weten dat het mijn 3d kaart is? aangezien de hele pc nieuw is (ook al vermoed ik dat hij het wel is)

als vast erg bedankt

Een dergelijk probleem kan aan de voeding liggen.
Dat zou ook verklaren waarom er niets in de logs is te vinden.
Je hebt een nieuwe pc, dus de voeding zal wel goed bemeten zijn, maar mogelijk is deze defect.
Wanneer je in de gelegeheid bent kun je het met een andere voeding proberen.
Natuurlijk kan het ook aan de kaart liggen. dat is bij mij weten niet met een programmaatje te testen.
Je kunt wel 3dmark06 draaien om te zien wat of het beeld er iedere keer uitklapt.
ook kun je voor de zekerheid naar alle temperatutren kijken met Everest home.
maar misschien heb je dat allang gedaan.
Drivers installeren heb je je al gedaan, maar zijn de chipset drivers van het moeder bord goed geinstalleerd?
mvg leo

tempraturen zijn allemaal oke.
moederbord is tot zo verre ik weet goed geinstalled en 3d kaart ook.

zal testen of hij der uit klap met 3dmark06

heb zo juist 3Dmark06 gedraait (basic) en geen problemen.

dus wat nu :/

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja dat is natuurlijk een goede vraag.
Het moeilijk om nu iets met zekerheid te zeggen via zo'n forum
zelf krijg ik meer verdenking dat de voeding naar de kaart hapert.
Je hebt een nieuwe pc en hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem.
Ik zou zeggen van de garantie gebruik maken en de verkoper het probleem laten opsporen
Wanneer je de pc zelf in elkaar hebt gezet kun je alles nog even nalopen
Misschien is het zo iets futiels als een niet lekker zittende aansluiting
Soms helpt het om het op nieuw te monteren, zodat je zeker weet dat alles goed vast zit en goed contact maakt.
Helpt dat niet dan zou ik eerst de voeding omruilen of door laten meten.
Pas als die goed is zou ik mijn pijlen op de kaart richten.
Theoretisch zijn er nog meer defecten te bedenken, maar dat geeft meestal toch bsod's, foutmeldingen en errorlogs en die heb je allemaal niet.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Een dergelijk probleem kan aan de voeding liggen.
Dat zou ook verklaren waarom er niets in de logs is te vinden.
Je hebt een nieuwe pc, dus de voeding zal wel goed bemeten zijn, maar mogelijk is deze defect.
Wanneer je in de gelegeheid bent kun je het met een andere voeding proberen.
Natuurlijk kan het ook aan de kaart liggen. dat is bij mij weten niet met een programmaatje te testen.
Je kunt wel 3dmark06 draaien om te zien wat of het beeld er iedere keer uitklapt.
ook kun je voor de zekerheid naar alle temperatutren kijken met Everest home.
maar misschien heb je dat allang gedaan.
Drivers installeren heb je je al gedaan, maar zijn de chipset drivers van het moeder bord goed geinstalleerd?
mvg leo

Dat denk ik niet hij zei net NIEUWE PC gekocht met alles standaard

IIG, je videokaart kan 40% stuk zijn want dat heb ik ook gehad... en nog iets heb je een gedownloade versie van je games of gekocht? als gedownload dan ligt het aan het spel als gekocht terug naar Videokaart kapot...

heb precies zelfde probleem gehad heb nu 2x 8800Ultra

Dat denk ik niet hij zei net NIEUWE PC gekocht met alles standaard

IIG, je videokaart kan 40% stuk zijn want dat heb ik ook gehad... en nog iets heb je een gedownloade versie van je games of gekocht? als gedownload dan ligt het aan het spel als gekocht terug naar Videokaart kapot...

heb precies zelfde probleem gehad heb nu 2x 8800Ultra

heb wel wat gedownloade games maar de game waar ik het meestal bij krijg is wow die heb ik orgineel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan